Söz bir konuşma olarak kabul edilir.

Söz vermek ise ileride yapılacağına dair bir vaattir.

Verilen sözün zamanı gelince yerine getirilmesi, bir başka ifade ile fiile dönüşmesi insanî bir beklentidir.

Karakterin ölçüsü kadar geçerlidir sözler.

Yakın zamana kadar verilen sözlerde bir aksama olmazdı, söz için şahit gösterilmeyip borçlar için senetlere gerek duyulmazken  "Söz ağızdan çıkar" diyerek gününde sözlerine sadık kalan atalarımıza bugün kendini bilmez bazılarının dediği gibi "enayi" denilebilir mi?

Asla! 

Onlar yapamayacakları vaatlere söz vermezlerdi, verdikleri sözlerde de dururlardı.

Bugüne gelelim mi? 

İsterseniz hiç gelmeyelim zira sözler yerine gelmediği gibi imzalı taahhütlerini bile inkar ederek geri dönüş yapanlar çoğalmakta...

Özünde ne var?

Çıkarcılık ve haksız menfaat...

*******

Alış-veriş yapmaktasınız...Dede görünümlü satıcı diyalogun arasında (ne gerek varsa) hacca gittiğinden ve namazından niyazından bahsediyorsa, sonrasında ayıplı mal satma çabasındaysa veya eksik ölçü uyguluyorsa...

Gizliliği gerekirken itimat oluşturmak için söylediği sözlerle sıfırlamıştır doğmamış itimadı ve alış-verişi.

Sözler geçerli değildir genelde, esas olan yapılanlardır.

Başka bir gerçekten bahsetmek istiyorum:

Din  (ve inanç konumuz)  Allah'la kul arasındadır, kabul...Açıktan teşhiri riyaya girer.

Söz gelimi karma bir toplumda Müslüman olduğunu söyleyen biri tarafından;

Tüm güzellikleri bünyesinde toplamış olan bu dinin vecibeleri ne kadar yerine getiriliyor?

Cevap her okuyanın kendisinde saklı.

İnsanın kişisel sağlığına ve toplumsal barışına ne denli yararlı olduğunu bilselerdi eminim bu uygulamalara (başlamayanlar)  hemen başlarlardı zira özünde barışa yönelik iyi niyetli yaklaşımlar var.

Hep barış, barış diyoruz...

Nerden nasıl başlamak lazım diye düşünmeye gerek yok barış yanımızda, barış içimizde...

"Uzat elini ve tut elimi"  diyor barış...

Biraz tebessüm ve niyet...

Barış kapımızda, barış evimizde, barış mahallemizde, ve ÜLKEMİZDE...

Son söz olarak;

"Barış istiyoruz" diye sözlü slogan atmanın ve saatlerce konuşmanın bir önemi yok ama barışa niyet ederek uygulamaların önemi var...

Barış içinde bir geleceğin beklentisiyle,

Selam ve saygılar,,

Yurdagül Alkan

( Sözler Eyleme Dönüşürse Geçerli Olur. başlıklı yazı Gülalkan tarafından 28.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu