1 Dar Gelirli Küçükesnaf Hikayeleri - 6 -

Tuvalet Ücretleri

Yetmişli yıllarda şehirlerarası otobüsler ile seyahat edenler bilirler, söyleyince az çok hatırlayacaklardır. Otobüs mola verip de durduğu zaman bir sosyal tesis de, tuvalet ihtiyacı ortaya çıkar ve tuvaletlerin kapısında da aynen şu ibare bulunurdu ''Küçük elli büyük bir'' hal tercümesini yapacak olursak küçük abdest yapmak elli kuruş, büyük abdest yapmak bir lira.



Çok garibime giderdi o zaman bu yazılar. Be adam tuvaletçi kardeş, anladık bu işler b....an işler de içeriye giren adamın büyük mü küçük mü def-i hacet yaptığını nereden anlıyorsun, alnında mı yazıyor? Ya büyük yapıp da, kardeş ben küçük yaptım der ise ne olacak? Her tuvalete giren adamın peşine bir adam takıp da bir de onlara maaş mı vereceksin? Bazısı da şöyle dermiş ''Ağabey ben ikisini bir arada yaptım tenzilat yok mu, toptana girmez mi bu?''



Uzun yıllar tuvaletlerde bu durum böyle devam etti gitti. Sonra baktılar başa çıkamıyorlar tuvaletçi arkadaşlar, bu sefer taktik değiştirdiler, büyük küçük fark etmez hepsi fiks aynı fiyat. O zamanda tuvalete girenlerin itirazları yükselmeye başladı ''Kardeşim ben pisuvarda hacetimi gideriyorum, iki dakikada çıkıyorum, adam oturarak yapıyor, suyu benden fazla kullanıyor, hem de içeride daha fazla kalıp daha fazla sabun kullanıyor, beni de onun ile bir tutuyorsun sen.'' İşte böyle biraz eften püften ve dahi b....tan muhabbetlere daldık yine...



Bizim ayakkabıcı esnaf takımının çoğunun dükkânın da tuvalet yok. Allah'dan yakınlarda cami varda orada abdest alıp, oraya hacet gidermeye varıyorlar. Bazen de bizim iş yerine gelir çok samimi olduğumuz arkadaşlar. Bizim tuvalet fayanslı, sıvı sabunlu, diğerlerine bakaraktan gayet oturaklı lüks sayılabilecek bir yer. Her gün gelen müşterilerimizin bazıları hacetlerini hep bizim tuvalete saklar ve arada giderirler. Biz de ''İyilik yap denize at'' misali hiç sesimizi çıkartmayız, adam bizden alışverişini de yapar, sağlık olsun der geçer gideriz. Arada takılırım esnaf ağabeylere kardeşlere ''Birader bu sene tuvalet ücretlerine zam yok ha ona göre, ayrıca kredi kartı ile ödeme imkânınız var ve hatta bonus da kullanabilirsiniz, ayrıca ona da böleriz ve yaptığınız def-i hacetleri taksitlendirme imkânına kavuşursunuz''diye esprileri öyle sıralarım, beraber güleriz. Ne yapacaksınız işte dar gelirli küçük esnaf muhabbetleri bunlar. Hayatı çok da ciddiye aldık mı çekilmez oluyor...

( Dar Gelirli Küçükesnaf Hikayeleri - 6 - başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 4.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.