Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 4.07.2017
Okunma Sayısı : 1127
Yorum Sayısı : 0
KALİTE BİZİ KABİRDE Mİ BULACAK?...

Kalite, tasarruf ve verimlilik; toplumun tüm katmanlarına yaygınlaşırsa, her kapıda alıcı bulup, hissedilirse anlamlıdır.
Ailede, sokakta, kasapta, parkta, işyerinde, devlet dairesinde, hastanede, eğitim kurumlarında.
Bizde de resmi bir kurum var, tek görevi, fonksiyonu bu, anahtar adlı dergisi de var, yıllarca okudum. MPM yani milli prodüktivite merkezi.
Her ilde müdürlüğü var mı, her kurumda temsilcisi var mı?
Yıllık eylem planı nedir?
Ne düşündü, ne uyguladı, ne kazandırdı?
Vali, kaymakam, belediye başkanı ve muhtarların, rektörlerin, okul müdürlerinin gündemine verimlilik ve kalite anlayışını sokabilmiş mi...?
Hayır diyeceğinizden eminim.
Çünkü bizde kalite, verimlilik ve tasarruf, zurnanın son deliği bile değil.
Oysa ki japonya'da taaa 1962 yılında JBMB, japon bilim adamı ve mühendisler birliği, ülke genelinde kalite kontrol çemberleri oluşturmuş. Birbirinin kuyusunu kazmamanın, birbirini ısırmamanın yolunu bulmuşlar.
Bir taşı birlikte ve verimli yuvarlamanın formulunu bulmuşlar...
Bizim böyle bir rüyamız var mı, olmayacak mı?
Sadece Aynı el kol işaretini yapanlar eylem birliği yaptıkça,
Aynı tekkeden beslenenler sadece birbirini kardeş gördükçe,
Aynı partinin sandığına seçmen taşıyanlar sadece mili ve yerli görüldükçe,
Yazın bir tarafa, 2523 de bile biz insanca yaşamayı hak edemeyiz.
Artık bu boş sevdalara son verilmelidir.

03.07.2017
Ali Rıza Malkoç
( Kalite Meselesi başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 4.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.