Yani üretim alanınız dışındaki sektörler alanındaki
kişilerin, üretim yapmaları için kendi sektörünüz içinde sizin katılım
verdiğiniz emek gücü bağ enerjisiyle de siz onlardan; sağlık, eğitim, güvenlik,
uçağa binme ve uçak yapımı türü kullanımlar elde edersiniz. Sektörlerle kopmaz
bir bağ enerjisi sahipliğiniz (o alan içinde onlar kadar olmasa da oy verme
yani irade belirtmeli söz ve kullanım hakkınız) vardır. Onların da sizin sektörünüzde
aynı iktisapları vardır. Böylece genel bir durum olukla hem her sektörün
sahibisiniz. Hem de özel bağıntı nedenle hiçbir sektörün sahibi değilsinizdir.
Toplumsal bağ ve toplumsal devinimli güç enerjisi, hem sizin
sektöre emek gücünüz nedenle; hem de sizin dışınızdaki tüm sektörlere katılan
en az parça durum emekleriniz nedeniyle; her sektöre sahiplik hakkınız vardır.
Hem de tüm sektörler sizin dışınızda da birçok olukla en az emek katılımları,
olmakla her sektör üretimi sizim tam sahiplik hakkınız değildirler. Zaten bütün
oyunlar da burada oynanır. Görülüyor ki buradaki tüm sihir ve dönüşüm toplumsal
bağ enerjisi olan toplumsal ve tüzeli katılımdır.
Bu bağsan süreç, emek gücünüzden ötürü hakkınız olandır.
Yansılıdır. Sizden toplumsal güç merkezine doğrudur. Toplumsal güç merkezinde
gerisin geri döner. Bu yansıması içinde değişip, dönüşen her bir sektöre ait
emekler gücü toplumsal bağ enerjisi nedenle tersten etki olur. Toplumsal bağ
enerjili çevrimle kesikli sürekli olup dönüşen ve tersten etki olan sektöre
emekler gücü ile sağlık eğitim ve türlü durumlu hizmet ve kullanımlara dönüşüp
yönü tekrar size (sektöre) doğru olmaktadır.
Emek gücü ilk oluşumdan itibaren sektöre (totem grup
meslekli) bağıntılı bir karakter olmasıyla o sektöre bağ içinde başka kişi emekler
gücünün de katılım bağı olmaktadırlar. O
sektör tekil kişi emek gücü üzerinde de yürüse; yapı kolektif miraslı tarihi
bir diyalektik salınım olmakla bu süreç böyledir.
Bunlar başlangıç referans koşullarıdır. Başlangıç koşulları,
ilerdeki olur süreçlerin de en temel durumla katılımcısıdırlar. Sizin genetik
durumlu başlangıç koşullarınızın da, gelecekte; sizin durumunuz olması gibidir.
Bu nedenle toplumsal bağ enerjili durum, tümden sizin hakkınız olmaz. Bundan
dolayı; ortaya konan girişme içindeki katılımlar; bağıntılı birçok süreçlerle olur.
Bağıntılı olan bu toplum sal sürecin bir kısmı içinde de sizin
ve sizin sektör gibi onlarca sektörün ve kişilerin tersten etkili emek gücü
katkı bağıntısı vardır. Tersten etkiyle katılım olup enerji dönüşmesi olan
sektörler arası emek gücü sürecinin her biri bir ters emek gücüne der ki; sen uçak
yapmaya, tren yapmaya sağlık sektörü vs. oluşturmaya emek gücü harca” demekle
kendisi harcanan bu tersten emek güçlerine dönüşür.
Bu süreç ittifaktır. Taahhüttür (yükümdür). Zorunludur.
Toplumsal bağ enerjisinin bilincidir. Sizden ve sizin bilincinizin dışındadır.
Toplumsal bağ enerjisi nedenle her biri bir hem sizin mutlak bir parça başı
sahipliğinizdirler. Hem de yatırımcı da olsanız ki inşa başlangıcı içinde
sektörlerin her biri her birine bir karşılık olurla kendileri yatırımcılık
olmasıyla sizin mutlak bir bütünsel sahipliğinizin olamamasıdır. Bu katılımlarla
toplumsal süreci, denge içinde kılan bir sektörler sekans hareketlerine
çevirmiştir.
Şu halde uçak üreten sektörün, somun üreten sektörün boynunda
boza pişirmesi nedendi? Ya da yazılım üreten sektörün temel sektörlere bıyık
bükmesi nedendi. Elbette her biri her bir önemledir. Ama temel sektörler
olmadan toplum bazlı üretilen yazılım sektörünün olması da olanaksızdır. Üstüne
üstlük uçak üreten sektör; toplumsal inşanın temel genetik yapısı, değildir.
Aksine uçak üretimi, yazılım sektörü gibi sektörler; ilk toplumsal
genetik yapılı inşanın üzerinde ittifak yapmanın toplumu ortaya koymanın birleştirici
durumu oluruyla ana süreç salınımı içinde uçak üretimi yoktur. Uçak üretimi
insanın tekil gerçekliği dışında olmakla; ancak ve ancak toplumsal bağ
enerjisinin üzerine eklemle toplumsal bağ enerjisinin yeni ufuklar açması
içinde insanın yepyeni bir insan olma yeteneğine dönüşmesidir.
Uçak yapımı toplumsal bağ enerjisinin ana oluşanı ve ana
oluşturanı değildir. Ana oluşturanlar toplumsal bağ enerjisinden önce olan
eylemliklerdir. Bunların sentezi toplumsal bağ enerjisidir. İttifakı bağ enerjisinden
önce ne uçak ne yazılım eylemliliği ve gerektirmesi olmamakla toplumsal bazlı
bağ enerjisinin çekirdeği içinde bunlar yoktur. Bunlar ancak toplumsal alanlı
çeper (sitoplazma) içinde bir işlev durum olmanın organel oluşuyla vardırlar.
Tabii ki gelişme sürecinin bağıntısı içinde de vaz geçilmez önemdedirler.
Kısaca toplumsal hareketlin dışında ne kundura ne uçak üretim
yoktur. Toplumsal yapılı üreten gücün de, olmazsa olmazı; geçmişin ve şimdinin de,
inşacısı olan nüve hareketi dediğimiz başlangıç koşulları süreçleriyle her biri
bir, kolektif gücün payıdır. Burada kâr, zarar, yatırım, arz talep gibi
toplumsal bağ enerjisinin üstü olur sahiplik illüzyonlu durumlar yoktur.
Kredi
de olsa, finans ya da yatırımcı da olsa; hepsi toplumsal güçtür. Toplumsal bağ
enerjisi sahipliği illüzyonudur. Toplumsal bağ enerjisi sahipliği ne
başlangıçta ne ileride kişi sahipliği olmamakla; toplum sahipliği olucu
katılımlar iradeli sahipliktir. Bunların oluşturulmasına harcanan genetik kod
aktarımlı ortak müktesebatı birikimler olmakla bunlar genel yarar karakterli,
parça kullanımlı; kolektif mirasa denk olan ölü emeklerdir. Önemli olan bunlar
ile illüzyon yapılan efendi yararının değil de genel yararın ortaya konmasıdır.
İlk koşulları içinde sağlatım olan sosyal bağ enerjisi aşılmıştı.
Aşılan sosyal bağ enerjisi sağlamasını doğada bulmak, toplamak, avlamak yerine
kendi üretimi üzerinde sağlama yapmakla bu süreç üreten toplumsal bağ enerjisinin
sağlatmasına dönüşmüştü. Toplumsa bağ enerjili entegre durumlar içinde karmaşan
ve kaos olan süreç enerjisi; sürekli değişen gelişen üretim koşulları nedeniyle
sahiplik pay değişimlerini de kontrol etmiştir.
Böyle olunca toplumsal üretim koşulları yeniden ve yeniden
sürekli bir yeni düzenlenin içinde sahip oluşu da düzenlenin etmenin de
süreciydi. Sosyo toplumsa düzenlemede üretim; emek gücü üzerinde başkası için
üretmek olmakla; başkası için yaptığınız emek gücü sizin kumaş dokumanızmış
gibi başka bir enerji türüne dönüşmekle, geri size dönmektedir.
Mısır olmakla sizin tarafınızda (sektörlünüzde) üretilen ve
kundura oluşla geri size dönüşü yapan bu enerji biçimi de hiç kimsenin
sahipliği olmayan; toplumsal bağ enerjisiydi. El işte bu toplumsal bağ
enerjisine sahip çıkmakla illüzyonunu meşru eden gerçekleşmelerin yol taşlarını
adım adım zaman ve zemine göre uygun biçimde döşeyecekti. Kolektif üretim eşi
benzeri olmayan bir girişmeyle kendi üzerine kendi sirkülasyonu olan çevrime
kaynak olan EMK’ydi (elektro motor kuvvetiydi).
El süreçleri bu sekans dengeyi tanımamaktı. Tüm oluşmaları
birileri tarafından birilerine verilen ve birilerine de verilmemekle sınav
yapılan sabırları denemeye rızk denişle süreci illüzyon yapmasıydı. İllüzyon
edilen süreçler El gücü denen kutsallık; bay erki dediğimiz efendileri ortaya
koymuştu. Kendi aralarında bay erki ittifakları da kutsal ittifaklar ya da
kutsal barış antlaşmaları süreçli sentez, olmakla oligarşilerdi. Yani
oligarşiler, kutsal ittifakların ürünüydü.
El mana anlayışlı kutsallık temel bağ enerjili süreci, reel
ve realite olan anlayış olmak yerine; sanal anlayışlı süreç düzenlemesine
çevirdi. Bu illüzyon; şatafat, debdebe ve savurganlık nedeniyle sisteme
olduğundan ve olması gerekenden kat be kat fazla bağ enerjisi harcattı. Bu bağ
enerjisi El anlayışlı bağ enerjisiydi. Ve bu enerjinin çevrim kaynağı da
sömürüydü. Sömürü bir bağ enerjisi değildi. Sömürü sanal bağ enerjisini
sürdürülebilir yapmanın enerji sağlama kaynağıydı.
Bir ürünün yatırım karşılığı; hiçbir aracıya gerek duymadan
onun değişilebilir bir karşılığı olan başka bir kullanım değeri olan ürünü
üretmekti. Değişim yerleri ittifakın ağırlık merkezi olan kült merkezli
tapınaktı. Bütün yatırımcı girişimcilik buydu. İşte emek gücü üzerine oynanan
oyunlar; rızk, nasip, sabırların denenmesi, kader, tevekkül gibi yeni yeni ortaya
konan halk folkloru dağarcık içine kondu. Bu tür ağdalı sözlerle toplumsal bağ
enerjili süreçler El’e kurban edilmektedir.
Yoksa üretilmiş bir mısırı tüketiciye ulaştırmadan araya on
kişilik soğuk zincir halkasının girmesi ne ad altında olursa olsun girişimci,
yatırımcı, tüccar, iş bilenin vs. değil, haydutluktur. Asalaklıktır. Kan
emiciliktir. Sömürüdür. Kurbanları oluşturmak için bu ağdalı ifadeler; kişi
iyelikle olan sistemin El’e göre meşru edilen adaletini sağlamaya çıkan yollar
olmaktadırlar. Yine El’in böbürlenerek; “ben size rızk veriyorum. Ben size
lütfediyorum. Ben himmeti bol olanım” dediği süredurum da; kişinin kendi
çalışması olan kendi EMEĞİ ve EMEK GÜCÜYDÜ. El emeğe bile lütuf, bağış himmet
diyecek kadar vaatlerle bilmezlik biati üzerine illüzyon yapmanın, içindeydi.
Ve böylece El illüzyonu (göz bağı, köleci ahit imanı) içinde
olan kişiler; kamu ortaklığı olan toplumsal bağ enerjili üretim gücünü
görmezler. Ve içinde kârı, rantı vs. si olmamakla birbirine karşılığı oluruyla,
sürekli üreten, tüketen ortak bağıntılı emeği görmezler. Bu nedenle
zenginliğin, rantın, kârın, kiranın, aracılığın, istifçiliğin, hediye olmanın,
komisyonun vs. olmalar birikmiş kolektif emek gücü üzerinde oynanan oyunlardır.
Böyle olmakla beraber kişiler kolektif üretimin bu tür soyut sözlerle kişiler
emek gücünün sömürülmesi olduğunu bilmezler. Bu bilmezlikle “Zenginin ihtiyacı
mı var” deyince süreç ve sürecin insan hünerli düzenlenir bağıntılı
enformasyonlar içeren bilinç oluşu gerçekliği, kestirilip atılır.