** Özgüven ; şahsın özdeki Allah'a inanmasıdır.


** Dini öğretiler kuran esas alınmadan yapılıyorsa bir anlam ifade etmez.


** Ayetler okundukça ve hele anlamları biliniyorsa; o akışta Allah'ı yanında hisseder insan.


** Her birey dine muhtaçtır. O nedenle kuran rehber edinmelidir. Aklı ön plana çıkarmaya din mani değildir.


** İyilik yapmak, merhametini sunmak , dilediklerimizi , dualarımızı kabul etmek Allah'ımızı yormaz ve usandırmaz.


** Bekleriz ebediyetin eşiğinde. Yaradanın rahmetine ve güzelliklerine , şefkatine kavuşmanın kapısında.


** Açıp avuçlarımızı dileyelim usanmadan. Diledikçe huşuyla; öyle bir ağırlanırız ki Allah'ın anlayışında ve bonkörlüğünde.


** Yaşamın hesabı ölümle kapatılır.


** Her nefes alış verişinde " HU ! " diyen insan, bilerek veya bilmeyerek ALLAH ' ı anar.


** Benim sahip olduklarım hep senden. Bu huzuru sana olan inancıma borçluyum Allah'ım. Şükürler olsun !..


** Müslüman olduğunu söyleyen kimse, Allah'a teslim olandır baştan. Ama nefsimiz çalar başka telden. Teslimiyete şeytan karışır her yerden. Razıysak buyruğa bağlı yaşamaya, defedilmeli şeytan.


** İnanç ; en tesirli manevi ilaç !..


** Umut ve medet Allah' tandır. İnsanı önemli ve biricik kılan Allah' tır. Endişe etmeden ona sığınılmalıdır. O bizimledir.


** Canı yanar insanın , üzülür her ayrılık ve vedalarda. Sevdiklerin savrulur uzaklara. İşte o savrulmalarda Allah yardım eder, sahip çıkar insana.


** Allah içimizde; şeytan ve melekler ise insan kılığında etrafımızda !


** Sevgiyi göstermede cimri olan yürekler; sevilmeye hasret kalır.


** Veda eder her gün; akşamla ve sonra sabahla bize bahşeder yeniden. İşte zamanların sahibidir ya Hu !...


** Sahip olduğumuz her şey hep ayrılığa kodlanmıştır. " Benim!" dediğimiz şeyler şimdilik yanımızda olanlardır. Ya bir gün ???


** Topraktan geldik , toprağa döneceğiz ; tamam eyvallahta yaşarken çamurlaşmanın ne gereği var ki !..


** Talep etmeden birilerinin duasında olmak en büyük onur ve mutluluktur.


** Kuran-ı kerim' in lafzı anlaşıldığında; uyduruk ahlaki kuralların montesine gerek kalmaz. Tabi oradaki öğretileri zamanımıza uyarladığımızda


** Allah içimizde şah damarımızdan daha yakınken; şeytan ve melek nerede ? Hiç uğraşmayın etrafınıza bakın. Kendileri gibi olanlar insanlarda; hüküm sürmekte.( Allah benimle) ( Allah bizimle ! )
(Şeytan gibi insan ! ) ve ( melek gibisin ! ) gibi sözler işte birer örnektir.

( Yaşam Heybemden - 82 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 2.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.