Oturdu  tatlı tahtına

İşi kırdı Sami Hoca

Aşure çıktı bahtına

Fişi kırdı Sami Hoca

 

Keyifle salladı kaşık

Görenler sandılar aşık

Gözlerinde bir an ışık

Kaşı kırdı Sami Hoca

 

Ne diyecek bilemedi

Gözyaşını silemedi

Böyle meram dilemedi

Taşı kırdı Sami Hoca

 

Söylese herkes gülecek

Diş protez kim bilecek

Aşureye ne  olacak

Şeşi  kırdı Sami Hoca

 

Çiğnemeden yuttu onu

Kursağında tuttu onu

Midede ıslattı onu

Hoşu kırdı Sami Hoca

 

Gözleri dikti tavana

Kaldı karnı ah yavana

Atıverdi karavana

Kuşu kırdı Sami Hoca

 

Bak içinde ayva varmış

Olmazsa olmazı narmış

Usta bunu nasıl karmış

Dişi kırdı Sami Hoca

 

Âdem der ki hoca aman

Azar azar geçer zaman

Diş durumu oldu yaman

Haşı kırdı Sami Hoca

 

Âdem Efiloğlu

 

 

 

Not:  Sayın Sami Biberoğulları’nın

 

Bu  senenin(2017) Muharrem  ayındayız.

Evlerde  kazan  kazan  aşure  yapılıyor  ama  bizim  kapımızı  çalıp  bir  tas  aşure  getiren  yok.  Face  bookta  biraz  da  gırgır  olsun  diye  '  Bu gün  Muharremin  onu  hâla  aşure  yemedim'  Diye  yazdım.  Sağolsun  arkadaşlar,  kimi  bol  bol  aşure  resmi  gönderdi '  buyur  ye'  diye  kimi  de  '  ilk  karşılaştığımızda  aşuren  benden'  Diye  yazdı.  

Gerçekten  de  bir  kaç  gün  sonra  bir  grup  arkadaşla  buluştuk  ve  içlerinden  Fikri  Muştu  adlı  arkadaşım  bizi  bir  lokantaya  sokup  hepimize  yemek  ve aşure  ısmarladı.

Yemekleri  yedik.  Sıra  aşureye  gelince  daha  ilk    kaşığı  ağzıma  götürür  götürmez  üst  protez  tam  orta  yerinden  çaaat  diye  ikiye  bölünmesin  mi?  

Gerçi  yediğim  şey  muhallebi  değildi  ama  yine  de  başlıktaki  söz  tam  yerini  bulmuştu:  Talihsizse  bir  kişi  muhallebi  yerken  kırılır  dişi ' 

Mecburen  aşureyi  yuttum.

İçinde  ayva  da  vardı  sanki.  

Yani anlayın.  Millet  ayvayı  yiyor,  ben  yutuyorum. 

 

 

Yazısı üzerine kaleme alınmıştır.  Affıyla… 
( Sami Hoca başlıklı yazı AdemEFİLOĞLU tarafından 13.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.