** Hayat tuzaklarla doludur. En büyük tuzaksa insanın nefsidir.

** " Onun var, benim yok ! " söylemi; hasetlik duygusunun tezahürüdür.

** Alışkanlıkları olan insan, o konudaki yeniliklere kayıtsız kalır.

** Şükretmek ; dudaklarımızdan her nefeste dökülen en kıymetli huzurdur.

** Zikretmek tespihle ; ebedi alemin ruhumuza serinlik vermesine vasıtadır.

** İnanç sorunlarla boğuşmayı kolaylaştırır.

** Hayatı ciddiye almayan , günlük yaşayanların hayal kurması angaryadır.

*-* Yaşanacak günleri planlamak yerine yaşanmakta olan anları planlamak daha avantajlıdır.

** Birini sıkça terennüm etmek, onu şuur altınızda vazgeçilmez kılar.

** " biz kaderinizi çabanıza bağlı kıldık ! " diyen ilahi emir varken; hiçbir şeyin sorumluluğunu geçiştiremeyiz.

** Günümüzde gittikçe kendi irademizi tam olarak kullanmayı çeşitli algı yöntemleri engellemektedir.

** Madem ki Hayy dan geldik bedava ; kıymetini bilerek yaşamalı giderken Hu' ya.

** Tekrarlar davranışları etkiler.

** Bazen içide yansa, istemese de ; vazgeçmesini bilmeli insan.

** Umutları öldürmemek adına vaatte bulunmak pekte kötü bir alışkanlık değildir.

** Varlığına şükrettiğiniz ve ettikleriz varsa ; yaşamın her türlüsüne eyvvalahı olmalı insanın.

** Subliminal mesaj ve objeler algılarımızı farkında olmadan değiştirmekte ve bizleri robotlaştırmaktadır.

** Nizam ve intizamın olmadığı yaşamlar savruktur.

** Ağlamak ; şuur altındaki travmatik yıkımları dışarı akıtır.

** Çabamız sevdiklerimizi avuçlarımızda değil gönlümüzde tutmak olmalıdır.

**Evlilikte eşler çok türlü mevzuyla muhatap olurlar. Kaidelerin ve sulhun kurallarını eşler sağduyu ile belirlemek zorundadır. O da yaşanılarak öğrenilir.

** Çoğu reklamlarda kadının obje olarak kullanılması; şuur altında yer bulmakta ve erotik sapıklıklara sebep olabilmektedir.

** Fikren birbirlerine benzeyen ve hür olmayan bireylerden kurulu toplumlarda sanat ve edebiyat üretilemez.

** Aslında keşke çocuk kalabilmeyi başarabilseydik; dünya ne yaşanılır olurdu.

** Hafızanızı boşaltın, ne varsa. Yeni baştan süzgeçinizden geçirip, sağlam olanları tekrar yükleyin. Böylece çürük, güncel olmayanlardan kurtulun. Açılan alana yepyeni düşüncelerinizi yükleyip yaşama daha tecrübeli , güvenilir devam edin.

** Beşeri münasebetlerde ki temel ahlaki değerler kuran'ın lafzında mevcuttur. Mesele kavramakta yatar, ahkam kesmede değil.

** Burnun görevleri bellidir. Birde sürtmek için kullanıldığını unutmamak gerekir.

** Sevgilerimizde doğan maraz insanlar vardır. Sevgiyi dağıtırken hak edenler tefrik edilmelidir.

( Yaşam Heybemden -97- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 25.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.