ŞİMDİYİ YAŞAMAK

 

     Şimdiki zamanı, şu anki zaman dilimini, bulunduğumuz ânı yaşamak ve ânı yaşayıp keyfini sürmek kadar verimli saatler yoktur. Şiir saati, sohbet ortamı, masal vakti, doğum günü hatırlatmaları insanı nasıl da mutlu eder ve hemen özel olduğumuzu hissettirir. Çocukken bir an önce büyümek isterdik, büyüdükçe de çocukluğa hasret kaldık. Geçmişe mektuplar yazmak istiyor insan. Ezan ruhun Leyla’sı, dua vakti şiir sayfalarının Mecnun’u olsa ve âşık ruhlarımız da iyiliğin sevdası olsa…

 

     Aklıma beğendiğim bir kokulu kitap serisi, Kişisel Gelişim Serisinde yer alan seçme hikâyeler takıldı. ‘MANOLYA KOKULU HİKÂYELER’ adlı kitaptan seçtiğim, nasihat tadında lâkin insanoğlunu anlatan bir listelik yazıyı aktarayım:

 

 

 

İNSANOĞLU BİR TUHAFTIR

 

     “Ünlü bir bilgeye, insanoğlunun onu en çok şaşırtan davranışlarının neler olduğunu sordular.

 

     Bilge bu ‘ne’leri tek tek cevapladı:

 

*İnsanoğlu çocukluktan sıkılır, büyümek için acele eder.

*Para kazanmak için sağlığını yitirir, sonra da yitirdiği sağlığına kavuşmak için paralarını yitirir.

*Yarınını o kadar düşünür ki, yarını düşünmekten bugününü aklına bile getirmez. O nedenle bugününü de yarınını da doğru dürüst yaşayamaz.

*Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşar, sonra da hiç yaşamamış gibi ölür.

 

     Aynı bilgeye bu durum karşısında önerilerinin neler olduğunu da sordular.

 

     Bunları da şöyle cevapladı:

 

*İnsanoğlu kimseye kendini sevdirmeye kalkışmamalı. Kendini sevilmeye bırakmasının yeterli olduğunu bilmelidir.

*Yaşamda ‘en az şeye gereksinim duyma’nın, en çok şeye sahip olmaktan daha önemli olduğuna inanabilmelidir.

*Başkaları tarafından bağışlanmayı beklemek yerine, kendi kendini bağışlamayı başarabilmelidir.”

 

 

     Yarınını düşünmeden edemeyen, gece yatağında uyku uyuyamayacak kadar takıntılı insanlarımızı duyarız. Tıpkı bu listede yer alan gelecek konusundaki evhamlı tiplerden yani. Allah herkesin rızkını kararlamıştır, hem de biz doğmadan önce. Yeni doğacak bebeğin, minicik hayvan yavrusunun, bir tutam kır çiçeğinin bile rızkı bereketiyle sırasını bekler.

     ŞİMDİ’yi yaşayarak ballandırmalı saatleri ve keyfimize keyif katmalı en güzelinden. Ânı yaşamak, ânında karar verip mantıklı hareket etmek, hemen şimdi birinin gönlüne tatlı sözle girivermek… Kalp kırmak kolay ama o kalbi tamir etmek zordur, bunu hepimiz biliriz. ŞİMDİ’yi tatlandırmalı öyleyse, içten sözleri akıtmalı kaleme ve şiirle sarıp sarmalamalı. Satır satır muhabbetler kaleme almalı ve söz ortamı doğurmalı.

     Şimdiki zamanın güzelliğiyle, şu anki muhabbetin özgülüğüyle, bugün doğan güneşin şiirselliğiyle dolu dolu kalın!

( Şimdiyi Yaşamak başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 9.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.