Mithat Paşa kurmuş yıl binsekizyüzaltmışüç

Kooperatif adı Memleket Sandığı’dır

Ülkeyi kalkındırır fahiş kâr etmesi güç

Amaç iş birliği ve dayanışma ağıdır


 

Birlikte çalışma ve birlikte yaşam hâli

En güzel burda yansır zerre yoktur vebali

Değeri ile satmak ister malı ahali

Karşılığı bulmanın iktisadi bağıdır


 

Tek başına zor olur evvel  toplaşmak  lazım

Üretici el ele yaratır sosyal hazım

Verimlilik ön koşul mühimdir çoğum azım

İlk adımın sonrası medeniyet çağıdır


 

Tüketici talebi ucuz kaliteli mal

Emek ürün hizmette kazan kazandır imal

Adil gelir düzeyi kuvvetli bir ihtimal

Oy doy ilişkisi yok, hakkaniyet dağıdır


 

Birlikten kuvvet doğar fikriyle gelir barış

Huzur ve refah için  kendi kendinle yarış

Beklentisidir aşın cümbür cemaat karış

Memleket  deyişiyle gözümüzün yağıdır


 

MCU

 

21 Aralık Dünya Kooperatifçilik Günü Köylümüze, Çiftçimize, Tüm İnsanlarımıza Kutlu Olsun.


Pancar Ekicileri Kooperatifi Sayın Hüseyin AKAY’ın güne dair konuşmasından esinlenilmiştir.



Fona ilişkili bir müzik eseri ararken tesadüfen rastladığım  bir Çocuk İlahisi ekledim, yazdığım mısralar uzak ara bir zerresidir çocukların duasının ama çok etkilendim, umarım sizler de beğenirsiniz.  Sonuç itibariyle bizi dünyanın maddi üretim değerlerinde birleştirecek olan da ilahide zikredilen en üst ve tartışmasız kutsal değerlerimizdir. Sonuna kadar dinlemenizi hassaten öneririm. İktisattı maliyeydi, büyümeydi, bütçeydi,  bölüşümdü,  makroydu,  mikroydu küllü fani teferruatlar.

( Memleket Sandığı başlıklı yazı MCU :) tarafından 21.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.