Toy bir genç kız taliplerinden biri için "ben köy öğretmeni ile evlenemem" der. Zaman geçer Milli Eğitim İl idare memurlarından birisiyle evlenir. Damat yıllık tatili az bulur kendisi için ve öğretmen okulları fark dersleri sınavlarını vererek öğretmen olur. Milli Eğitim menşeili olunca, vilayete en yakın üç km. mesafeli bir köye atanır. Kızımız artık bir köy öğretmeni ile evlidir. :-) 

Aynı genç kız, eğitim süresi içinde yatılı kazandığı öğretmen okulunun mülakat sınavına girmeyi reddeder, büyük hayaller peşindedir, "köy öğretmeni olmak istemiyorum"  avukat olacağım der büyüklerine ama kader onu bir köy öğretmenin eşi yapacaktır. 

Bir bayan, ailece tanıştıkları hanıma rahatsızlığından ötürü geçmiş olsun ziyaretine gider. Orada, bir hapşırık sebebiyle bebeğin kaybedildiğini  öğrenir. Bu çok tuhafına gider eve dönünce eşine bu durumu gülerek adeta gülme krizine girerek anlatır. Geçen zaman içinde  kendisi de ikinci bebeğine hamile kalır ama beklenmeyen bir şey olur ve zatürreye yakalanır. Tedavi ile ilaçların sonucu beklense de, öksürük bir türlü geçmez. Nasıl bir öksürüktür ki, bir başladığında ter içinde bırakır hastayı ve tahmin ediyorsunuzdur, bebek kaybedilir. :-(

Çalışan bir bayan, meslek içi eğitim kursları için Anadolu'dan  İstanbul'a gelmiştir. Önceki yıllarda turistik gezilerle bir nebze tanımaktaydı bu koca şehri. Ama şimdi her gün  kaldığı Bostancı'dan sabahın altısında  kurs merkezi Galatasaray'a toplu taşıma ile gitmek zulümdü adeta. Bir defasında durak sayısını  merak etti de yüz dört gibi bir rakamı buldu. Boğaz köprüsü geçişi onda korku ve heyecan yaratıyordu ve "şu kurs  bitsin de,  her adımıma bir altın da dizseler  gelmem asla bu şehre, yaşanacak yer değil burası" dedi ama seneler sonra oğlu İstanbulda'ki  bir üniversitede eğitime başlayıp kalacak yer-yurt sorunu ortaya çıkınca tıpış tıpış geldi İstanbul'a,  evini ve ailesini de taşıyıp göç etti  bu koca şehre.

Kaç kez tekrarladı "sen misin büyük konuşan?"

Büyük lokma ye, büyük konuşma kızım...

Selam ve sevgilerle...

Yurdagül Alkan. 

Not: Yukarıdaki dört olayı yaşayan BEN oluyorum...

( Büyük Lokma Ye Büyük Söz Söyleme başlıklı yazı Gülalkan tarafından 25.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.