** Hatalarının ve günahlarının olması, iyilik yapmana engel değildir.

** Yaptığının hata olduğunu fark etmeyen onu arada sırada gene yapacak demektir, hatasından utanan bir daha yapmayacak demektir, hatasının doğru olduğunu savunan ise asla onu yapmaktan vazgeçmeyecek demektir.

** Telaş, şom ağızlıdır. Çünkü yapacağınız hatanın habercisidir. Sakin olursanız hata yapmazsınız ve bu şom ağzı da kapatmış olursunuz.

** Hatalar mutsuz kılar, mutsuzluk hataları hatırlatır.

** “Ben hata yapmam!” Diyen insana çok rastladım, fakat hata yapmayan insana hiç rastlamadım.

** Başkalarının hatalarını kurşun kalemle yaz ki kolay silebilesin, kendi hatalarını ise tükenmez kalemle yaz ki kolay kolay silemeyesin.

** Bazı hatalarınızdan isteseniz de ders çıkaramazsınız. Çünkü bu hataları bütün ömrümüz boyunca sadece bir kere yapabilirsiniz.

** Başkalarının hatalarına gülme, alay etme. O hataları dikkatle izle ve onlardan ders çıkarmayı bil.

** Öfke, aklı felç eder.

** Kin, nefret, öfke, kıskançlık, intikam duygularının yarattığı bedensel hasarı hiçbir hastalık yaratamaz.

** Öfkenin yıkımı iki yönlüdür.

** İradesi zayıf olan kişiler gerektiğinde “hayır” demeyi bilmezler. Bu nedenle de her “evet”den sonra pişmanlık yaşarlar.

** Üstünkörü bildiklerinden dolayı başına bir felaket geldiğinde duyacağın pişmanlık, cahilliğinin itirafından başka bir şey değildir.

** Gerektiğinde hayatından çıkaracakların konusunda, çok acımasız davranmalısın. Bu gibi durumlarda merhametli olmak, büyük hatalara yol açabilir.

** Hatanın ve korkunun nedeni, bilgisizlik veya yanlış bilgidir.

** Bilginin gücünü inkâr edenler ya da küçümseyenler, felaketlerle karşılaşınca hatalarını anlarlar ama artık çok geçtir!

** Öfkelendiğinde söz söylemeden önce dilini ısır ve acıyı hisset ki acıtıcı sözler söylemekten kaçınasın.

**Tecrübe kazandım diye değil, tecrübelerimi kullanıyorum diye övünmelisin. Kullanılmayan tecrübe, yapılan hataların boşa gitmesi demektir.

**Geçmiş, tamam geçmişte kaldı ama gene de arada sırada hatırlanmalı; bilhassa aynı hataları tekrarlamamak için…

**Hatalarından bir şeyler öğrenmediysen, sana bir şeyler öğretecek öğretmen de bulunmaz.

**Köpek havladı diye yolunu mu değiştireceksin? Bir pire için yorganını mı yakacaksın? Öfkelendin diye ortalığı yangın yerine mi çevireceksin? Kolay gelsin!

**Hayat pişmanlıklarla doludur. Olsun. Sen gene de pişman olduğun için pişman olma!

ORUÇ BABA
( Hata, Öfke Ve Pişmanlık Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 1.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.