** Şükür kişiyi kanaatkâr yapar, kanaatkârlık kişiyi aşırı hırstan korur, aşırı hırstan korunan kişi başkalarını kıskanmaz, başkalarını kıskanmayan kişi sevgi doludur, sevgi dolu olan kişi huzur içinde ve mutlu bir hayat sürer. O nedenle ister bir dine inanın ister inanmayın, ama mutlaka sahip olduklarınıza şükredin.

** Sınırsız bir evrende, sınırlı inançlarla yaşamak zorundayız.

** Kendini bile inandıramamışken, başkalarını nasıl inandıracaksın?

** Gençler bilmeseler de biliyormuş gibi davranırken, yaşlılar da inanmasalar da inanıyormuş gibi yaparlar.

** Mucizelere inanmam. Çünkü mucizenin olabilmesi için de mucize gerekir.

** Başarabileceklerine gerçekten inanmış yüz tane adam bir araya gelebilseler, dünyayı cennete de cehenneme de çevirebilirler.

** Gençler yaşlıların bildiklerine inanmazlar; yaşlılar ise gençlerin bildiklerine güvenmezler.

** Yanlış inanç, daima yalandan daha önde gider.

** Kafasız, en çok kendi kafasının doğrularına inanır.

** İnançlardaki yanılgının faturası, her zaman çok ağırdır.

** Kutsalla yatıp kutsalla kalkan, gün gelir kutsal bir hasta oluverir.

** Bir işi başaracağına inanmıyorsan, hiç başlama. Başaracağına inanıncaya kadar bekle.

** Demokrasiye inanmayıp da demokrat olduğunu iddia edenlerin, körkütük sarhoş olup da ayık olduğunu söyleyenlerden farkı ne?

** Şatonu yakıp bu garibin kulübesinde yaşamayı kabul ettiğinde, beni sevdiğine inanacağım.

** Aşk bir masaldır. Bu masalı dinlemeyecek ve inanmayacak olan kişi hemen hemen hiç yoktur.

** İnanmayıp da yapan hiç yoktur; inanıp da yapamayan da…

** Tüm dünyadaki okullarda çocuklara, onlara yarar sağlayacak bilgilerin bilerek öğretilmediği düşüncesine inanmaya başladım.

**Bu asırda bile dünyamızın yüzde doksan dokuzunu boş inançlar kaplamıştır.

**Otoriteye kayıtsız şartsız biat, otoritenin gücünü artırdığından baskıyı azaltmaz, aksine artırır. Otorite kendine karşı çıkan, yaptıklarını sorgulayan insanları hain ilan eder ve bu suçlamaya biat edenler de kolayca inanırlar. O nedenle, yapılan zulümlerde sessiz çoğunluğun da belli oranda bir payı vardır.

**İbadette şekilcilik, politize edilmiş inancın sonucudur.

ORUÇ BABA
( İnanma Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 3.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.