** Paran değil, diğer sahip oldukların gerçek övgü nedenin olmalıdır.

** Parayı kendinin hizmetkârı yapmazsan, sen onun hizmetkârı olursun.

** Para ile satın alınan her şey gene para ile satılabilir. Buna makam, sadakat ve itibar da dahildir.

** Parayı ele geçirmek zor, elden çıkarmaksa kolaydır.

** Paranın gücünü inkâr edenler, parasız kaldıklarında hatalarının farkına varırlar; ama paraya tapanlar, ömürlerinin sonuna kadar tapınmaya devam ederler.

** Yazan ne bekler? Takdir mi, iyi bir statü mü, para mı? “Öylesine yazdım işte!” diyenlere de rastlanır; hadi canım sen de! Yoksa karşımda Franz Kafka mı var?

** Para kazanmanın tek yolu çalışmak değildir; onlarcası daha vardır. Çalışmanın da tek amacı para kazanmak değildir; yüzlercesi daha vardır.

** Fakir para bulmak, zengin ise para kaybetmemek peşindedir.

** Kalp zenginliği, fakirin tesellisidir.

** İnsanî değerlerinden vazgeçmedi isen, zengin olmanın yollarından birine girmeyi de deneme.

** Adamlar gaipten haber verip yıllar öncesinden olacak olan olayları tahmin ettiklerini söylüyorlar da, nedense toprağın sadece birkaç metre altında saklı olan hazineleri bulup çıkartıp zengin olamıyorlar!

** Şanslıların başına devlet kuşu konar da, şansızların başına neden hep kuş s…r?

** Cimriler en fedakâr insanlardır, çünkü hep başkaları için biriktirirler.

** Cimrilikle tutumlu olmak çoğunlukla birbirine karıştırılıyor. O nedenle bazıları kendilerine cimri denmesin diye, cömertlikte aşırıya kaçıp varını yoğunu tüketebiliyor.

** İyimserlik; bir tutam tembellik ve iki tutam pısırıklıktan ibaret sağlıklı bir yemektir.

** Ruh ve beden sağlığı karşılıklı etkileşim içindedir. O nedenle bedensel rahatsızlıkları tedavi ederken ruhu göz ardı etmemek gerekir.

** Kendi sesinin yankısından hoşlanana, ben narsist derim.

** Ruhtaki rahat ve rahatsızlık hemencecik bedene, bedendeki de ruha yansır.

** Şiddet hastalıktır. Bu hastalığa yakalanmış olan bireyler ve toplumlar şiddet uygulamaktan kendilerini alamazlar. Bu hastalığa önce adaletle şok tedavisi uygulanmalı, daha sonra sevgi ilacı ile tedavi sürdürülmelidir.

**Paranın adam yaptıkları olduğu gibi, para için her şeyi yapan adamlar da vardır. Ancak, adamın para yaptıkları ve adam için her şeyi yapan para yoktur. Ne dedim ben şimdi? Kusura bakmayın, ama benim de saçmalama hakkımın bulunduğunu teslim edin lütfen…

**Meşhur olmak uğruna sattığını, meşhur olduktan sonra alabilecek parayı bulamazsın.

ORUÇ BABA

( Para-sağlık Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 12.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.