** Sanatçının kusurunu, ayıbını eseri örter.

** Sanat katı gerçekleri yumuşatır, acıları azaltır, gülmeyen yüzleri güldürür; bazen de acıtır hatta ağlatır.

** Heykeltıraş, taşın içine saklanmış olan güzelliği görür ve onu diğer insanlara da göstermek için çalışır.

** İlham mı geldi? Aman geç kalma, hemen kaydet. Yoksa en ufak bir iz bile bırakmadan uçar gider.

** Hayaller ölmez, yaşar. Yaşamakla da kalmaz yaşatır.

** Mizahın gücü nice diktatörleri, zalimleri yerle bir etti.

** Güzeli ve güzelliği görmek sadece göz değil, aynı zamanda bir yetenek işidir.

** Gülümseyen bir yüzün verdiği rahatlığı, hiçbir yerde bulamadım.

** Sen görmüyorsun diye güzellikler yok mu?

** Gece, üzerine çöktüğü çirkinlikleri bile güzel gösterebilen sihirli bir perdedir.

** Balyozunu hızla kayaya vuran heykeltıraş, kayanın içinde gizli olanı gördüğü için böyle acele etmektedir.

** Güzellik ya apaçıktır herkes görebilir, hissedebilir; ya da gizlidir görebilen ve hissedebilen varlığından haberdar olabilir.

** İlham, nadiren gelen ama yakalanmamak için çok hızlı kaçan bir peridir.

** Bence senden bahsetmeyen şarkıların hiç biri güzel değil, seni resmetmeyen ressam bozuntusu da bana göre sanatçı değil…

** Sanatçı, kendindekini kendiliğinden verendir.

** Sanattan fayda beklenmez. Bekleniyorsa o sanat değil zenaattir.

** Sanat, ruhta var olanları somutlaştırmaktır.

** Bed sesli biri, koroda söylerken kendini büyük bir ses sanatçısı zannedebilir.

** Yaşamak, sanatçısı en az olan bir sanattır.

** Sanat için iki şey gerek: Doğa ve insan.

** Sanata esir olan esaretinden asla yakınmaz.

** Eğitimci isen çocuktan ders al, anne-baba isen çocuktan öğren, sanatçı isen çocuktaki yaratıcılığı gör.

** İlham, sanatçının hafif sarhoşluğudur.

** Bilim ve sanat bir ülkeye kendiliğinden gelmez, getirilir.

** Şakşakçısı olmayan megalomanyak yoktur, buna karşılık alkış almayan sanatçı ise çoktur.

** Şovmenlik bir sanatsa, siyasetçiler de sanatçıdır!

** Güzel söz söyleme sanatını öğretmeye çalışanlara çok rastlanır da, güzel söz dinleme sanatını öğretmeye çalışan pek bulunmaz.

** Güzel, kendiliğinden mi güzeldir? Hayır. Sana göre, bana göre, ona göre güzeldir. Çünkü sen, ben ve o olmasak, güzelliğin farkına kim varacak?

**Her sanatçı, ömrünü evrensel güzelliği aramakla geçirir. Bulabilir mi? Hayır, ama bulduğunu zannedebilir.

**Dini tacirlere, devleti hainlere, bilimi zalimlere, sanatı edepsizlere teslim etmeyiniz.

**Sanatçı, kendi bileklerindeki zinciri değil; insanların düşüncelerine vurulan zinciri kırmaya çalışır. Bunda başarılı da olur. Başarı belki şimdi, belki on sene sonra, belki de yüz sene sonra ama mutlaka gelir.

**Birçok insanın farkına bile varmadığı bazı olaylar sanatçının dikkati çekebileceği gibi, yüreğini de sızlatabilir. Görülmeyeni görmek, hissedilemeyeni hissetmek… İşte sanatçı budur.

**Evrenin sırlarını kısmen bilenlere sanatçı denir.

ORUÇ BABA
( Sanat Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 13.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.