ÇORBA ÇATALLA İÇİLİR
 
 
 
Deli
Mecnun
Aklını yitirmiş
Aptal
Kelime oyuncusu
Simyacı seni
Al buyur bir bu eksikti !
Allah’ım sen mukayyet ol aklımıza !!
 
Diye verip veriştirdiğinizi biliyorum  benim bu cümlelerim karşısında ama şu da bir hakikat ki,  ‘nice olmaz  dediklerimiz olur olmuştur olur dediklerimizde olmaz hatta  olmamıştır hayatımızda’ ve ‘ nice kapıların bir,bir kapandığı dualar ettiğimiz halde dualarımızın kabul olmuyor hissiyatına girdiğimiz anlar olmuştur hayatımızda ’ bu bir vakıadır.
 
Yazımın başlığına sahip çıkarak  şöyle başlamak isterim derdime dertlerime maksadımın ne olduğuna..’sizin kötü dedikleriniz benim iyilerim iyi dedikleriniz benim kötülerimdir’
 
Nefes almaya çalıştığınız bu hayata bir bakın bakalım yaşamaya çalıştığınız bu hayata
Her gün bir umutla hatta bin bir umutla yeni bir güne uyanmaya çalıştığınız bu hayata
Her insan tekinin bir şeylerle umut tadında yaşamaya çalıştığı yaşamak istediği bu hayata
Kimi insanın elinde olan  şeyleri  kaybettiği olmayanlarında  büyük bir iştahla istedikleri bir hayata..
sabırlı yada sabırsızlıkla  her  şeyin kadri kıymeti bilinmedir derdi olmadan  nede çok isteklerimiz var hayattan  isteklerin çok vaktin az olduğu bu  hayattan..
hayalleri olanlar, umutsuzluktan kıvrananlar, insan insanlardan umudunu  kesenler.
Kimsenin gözyaşı kimse için bir anlam ifade etmediği,
Aç olanların açlıklarını tok olanların tokluklarını fark etmedikleri,
Baldırı çıplak  düşüncelerin hormonlu beyin ve yüreklerde cirit attığı,
Elinde ekmeği olanın olmayandan  aç gözlülükle saklamaya çalıştığı,
Hak ve hukukun adaletin zengin iştahların şehvetine yatak odası yapıldığı…
 
Çorba çatalla içilir  sözüme burun kıvırmadan bir düşünelim  sahi yok mu  sizin  ( sözde ters olan benim bu sözüme benzer davranışlarınız algılayışlarınız işleriniz) yok mu ? 
Bir düşünün bakalım;
Pişmanlıklarımız,üzüntülerimiz,hüzünlerimiz, keder ve elem duyduğumuz anlar vakitler.
İsyanla geçirdiğimiz günler yada tövbe ile geçirdiğimiz günler, kırıp döktüğümüz  haller, yakın uzak bildiklerimiz, öfkelendiğimizde öfkenin sonraki pişmanlıkları, adaletten bahsederken adaletsizce davranışlarımız,eşyanın dünyanın üzerimizdeki süslü püslü ihtişamı ve simyası..
Allah’a kulluğun merkezinden sapıp  dünyanın kulluk merkezinde değirmende öğütülen buğday misali öğütülüşümüz..Der misiniz bana  nicedir halimiz ahvalimiz..?
 
Dünya  hızla kendi sonuna fütursuzca giderken  halen  gövdesinin üstünde bir başı  var olduğun iddia edenler nereye bu gidiş nereye kadar sormazlar mı adama..?
’sizin kötü dedikleriniz benim iyilerim iyi dedikleriniz benim kötülerimdir’
 
İyilik ve kötülük kendi mihenginde tutulursa  hayatımız için bir anlam ve mana ifade eder.Yoksa kelimelerin anlamlarını yerinden eder anlamsız  bir hayatın döngüsünde biteviye dönüp dururuz.
 
Zira; iyilik ve kötülük tanımı  göreceli değil ‘bir hakikattir ‘ hakikat olan bir şey göreceli olmaktan  uzaktır..
Sorumluyuz  herkes önce kendi nefsi ve bedeninden
Sorumluyuz  hakkın ve hakikatin neşet bulması için
Sorumluyuz  işittik ve itaat ettik kulluk bilinci için
Sorumluyuz  adalete sırt vermeye  el vermeye ‘öfkelerimize  rağmen’ adaletten yani haktan sapmamaya…
 
Allah var olan akla mukayyet olur sahip çıkar
Allah kullarını unutmaz kul unutmadıkça
Allah  kulun bittim ya rabbi dediği yerden görür
Allah  kulun kula değil kendinse kulluğunu görür
Bilinmeli ki  Allah aklım vardır deyip büyüklük taslayanlara sahip çıkmaz..
 
Şimdi sormak lazım gelirse şayet !
 
‘çorba çatalla içilir mi içilmez mi?’


müslüm tekaltun

( Çorba Çatalla İçilir başlıklı yazı m tekaltun tarafından 24.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.