ÜÇ DÜĞÜM *

Alarm yüksek tondan ses veriyordu
Saat tam altıyı gösteriyordu
Şeytan biraz daha uyu diyordu
Lanet edip kalktım ben o şeytana!

 
Gün ağarmamıştı hava karanlık
"Yeter!" dedi nefsim, yeter be artık!
Bir an uyacaktım, gaflet bir anlık
Kendimi topladım uymadım ona!


Dedi: soğuk suyla abdest almak zor
Şimdi ne kendini ne de beni yor
Bir an sinirlendim; dedim, orda dur!
Uğraşma benimle gelmem oyuna!


Abdestimi aldım, namazlık serdim
Bir tekbir getirip huzura girdim
O'nun rızasıdır, en büyük derdim
İşine bak şeytan, gelmem yoluna!

Mustafa GÜL (Hamdi)
(08.03.2018)


(*): Hadis-i Şerif:
“Biriniz uyuduğu zaman şeytan onun ense köküne üç düğüm atar. Her bir düğümü attığı yere, 'Gecen uzun olsun, yat, uyu!' diye eliyle vurur. Şayet o kimse uyanarak Allah’ı anarsa, düğümlerden biri çözülür. Abdest alırsa, bir düğüm daha çözülür. Bir de namaz kılarsa, şeytanın attığı bütün düğümler çözülür ve böylece neşeli ve huzurlu bir şekilde sabahlar. Allah’ı anmaz, abdest alıp namaz kılmazsa, uyuşuk ve tembel bir halde sabahlar.”(Buhârî, Teheccüd 12, Bed’ü’l-halk 11; Müslim, Müsâfirîn 207)


( Üç Düğüm başlıklı yazı Hamdi tarafından 8.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.