Fatih Sultan Mehmed, “Dünya Hakimiyeti” fikrini benimsemiştir. Bunun için Tuna’nın güneyinde ve Fırat-Toroslar sınırının batısında, Osmanlı Devleti’ne katılmayan hiç bir yer bırakmamak, Karadeniz ve Ege Denizi’ni birer Türk gölü yapmak, Venedik donanmasını geçerek, deniz kuvvetlerini de kara kuvvetleri gibi dünyanın birinci kuvveti haline getirmek ve bu işleri tamamen bitirdikten sonra, İtalya’yı fethetmek istiyordu. Bu projesini bütün dünyada bilmeyen kalmamıştı.
Fatih Memlûk devleti üzerine sefere çıkma kararı verdi. O sırada rahatsız idi. Üsküdar’a geçtikten sonra rahatsızlığı arttığından birkaç gün Üsküdar’da kaldı. Atla gidemeyecek derecede dermansız olduğundan araba ile yola çıktı. Bitkin bir halde Gebze’ye yakın Tekir Çayırı veya Hünkâr Çayırı ordugâhına indi ve 886 Rebiulevvelinin dördüncü Perşembe günü akşama yakın (4 Mayıs 1481) elli bir yaşında vefat etti. 
Fatih’in ölüm haberi Roma’ya ulaşınca, İtalya’da toplar atılıp, günlerce şenlikler yapılmıştır. Papa, bütün Avrupa kiliselerinde üç gün çanlar çaldırıp, şükür ayini yapılmasını emretmiştir. Eğer Fatih bir müddet daha yaşasaydı belki dünya tarihinin akışı, bugünkü coğrafyası değişecekti

( Fatih'in Ölümüne Kimler Sevindi? başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 18.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.