Lütfen buyurun, afiyet olsun!
 
 OĞLU DA BABASI GİBİ HAZIR CEVAP
Hoca kürsüye çıkmış hutbe verecek ama aklına bir şey gelmiyor. Bir müddet belki gelir umuduyla beklemiş, gelmeyince de halka dönerek :
-Ey ahali, siz benim söz söylemekten aciz olmadığımı bilirsiniz ama aklıma bir şey gelmiyor, demiş.
O arada kürsünün önünde oturan oğlu, babasına seslenir:
-Baba aklına bir şey gelmiyorsa, kürsüden inmekte mi gelmiyor ?

**

BİZİM İÇİN
Temel ve Fadime tiyatro gişesine gitmiş:
-Pize iki pilet lütfen:
-Leyla ile Mecnun için mi?
-Hayır, Fadime ile penum için...

**

KONUŞMASINA İZİN VER
Kadın, doktora sorar;
-Doktor bey kocam uykusunda sürekli konuşuyor. İyileşmesi için ona ne verebilirim?
Doktor:
-Kocan uyanıkken ona konuşması için fırsat ver

**

YA VAZGEÇ YA DA
Nasreddin Hoca, eşeğini mahkeme kapısına yakın bir yere bağlayıp pazara alışverişe gitmiş.
O sırada kadı, hilekâr bir satıcıyı yargılamış, Merkebe ters bindirerek şehirde dolaştırılma cezası vermiş.Suçluyu, kapının yakınındaki Hoca'nın eşeğine bindirip gezdirmeye başlamışlar. Hoca çarşı içinde mübaşirin gezdirdiği suçlu adamı görmüş, ses çıkarmamış. Mübaşir eşeği aldığı yere götürüp, aynı şekilde bağlamış.
Birkaç saat sonra Hoca ellerinde pazardan aldıklarıyla eşeğinin yanına doğru giderken, bir de bakmış ki aynı suçluyu bir daha eşeğine ters bindirmek üzereler. Bu sefer "yeter artık" demiş ve müdahale etmiş.
Suçluya dönüp sinirli ve yüksek bir sesle :
- "Ya hilekâr esnaflıktan vazgeç, ya da yanında bir eşek getir" demiş.

( Oruç Baba'dan Fıkra Aşuresi başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 21.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.