BÖYLESİ AZ BİLE
İki berduş kasaba meydanında avare avare dolaşırken bir kalabalığa rastlamış. Bakınırlarken, bir güvercin uçup berduşlardan birinin omzuna konmuş. Herkes toplanmış, berduşa 
-'Sen padişahımız olacaksın' demişler. Berduş 
-'Olmaz' diye ısrar etse de, inatçı kasabalılara yenik düşmüş. 
Padişahlığı kabul edip arkadaşını da sadrazam yapmış. Aynı gün de başlamış zulme, boyun vurmaya, vergi salmaya. Arkadaşı, 
-'Yapma, halk kızacak' deyince çiçeği burnunda padişah cevap vermiş: 
-Güvercin uçurup padişah seçen halka böylesi az bile."

***

BU MEDYA BENDE OLSA
Fıkra bu ya Büyük İskender, Sezar ve Napolyon, Stalin döneminde bir 1 Mayıs günü Moskova’nın Kızıl Meydanı’ndaki geçit törenini şeref tribününden izlemekteymişler. 
İskender tanklara bakarak, hayranlıkla mırıldanmış: 
- Bu savaş arabaları bende de olsaydı, bütün dünyayı fethederdim. 
Sezar, füzelere takılmış: 
- Bu müthiş oklar ben de olsaydı, tüm dünya ayaklarımın altında olurdu. 
O sırada Napolyon bütün bunlara ilgisiz, merakla Pravda ve Iskra gazetelerini inceliyormuş, hayıfla başını sallamış: 
- Bu medya bende de olsaydı bütün dünyayı Rusya seferinin bir zafer olduğuna inandırabilirdim.

***

BUNU NASIL YAPTIN?
Bir profesör aslanla kuzunun aynı kafeste yaşayabileceğini iddia etmiş. '
-Yapamazsın' demişler.
- 'Deneyeyim görün' demiş. 
Hayvanat bahçesinde denemeye başlamış. İtiraz edenler bir hafta sonra gelmiş, bakmışlar ki, kuzuyla aslan aynı kafeste... 
-'Bunu nasıl yaptın?' diye şaşkınlıkla profesöre sormuşlar. O da cevap vermiş:
- “Her gün kafese yeni bir kuzu koyuyoruz."

( Herkesi Güldüren Fıkralar başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 1.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.