1 Bütün Dünyanın Güldüğü Uyarlanmış Bekri Mustafa Fıkraları-2
KARIŞMAK HADDİMİZE Mİ?
Padişah bir gün Boğaziçi'nde büyük bir bağa gitmiş.  Bu bağ  Bekri Mustafa'ya aitmiş. Bekri Mustafa padişaha bağın her tarafını gezdirmiş. Sonra oturup karşılıklı konuşmaya başlamışlar. 
-Erenler bağın maşallah çok büyük. Üzümünü ne yapıyorsun? 
-Müritlerle ve canlarla birlikte yeriz Sultanım. 
-Buradaki üzüm yemekle biter mi? 
-Yemediğimizi de sıkıp fıçılara basar, suyunu içeriz. 
-Peki ama, sıkılmış üzüm şarap olmaz mı? 
-Vallahi Sultanım, biz üzümü sıkıp fıçılara basarız. Allah ne isterse o olur. Üst tarafina karışmak haddimize mi? 

**
TEMİZLEDİM
Mevlevi, Bekri Mustafa ve Softa yemekten sonra ikram edilen bir tepsi baklava için rüyaya yatarlar. En hayırlı düşü gören baklavayı alacak. Öneri kabul edilir. Yatar, uyurlar. Sabah olunca Sofu : 
-Ne düş gördünüz anlatın bakalım?, der. 
Mevlevi sikkesini başına geçirerek : 
-Hayırdır inşallah göklere çıktım, der. 
Hoca da : 
-Ben ise düşümde cennete gittim, der. 
Bekri Mustafa : 
-Erenler, ben de gece birinizin göklere uçtuğunu, diğerinizin de cennette gezdiğini görünce, artık bunlar fani dünyaya dönmezler diyerek kalkıp baklavayı temizledim!, der. 

**
SU KATAR MISIN?
Nasıl olduysa ayyaşın biri Bekri Mustafa'yı hoca zanneder. Ona akıl danışır:
-Hocam, şarabın haram olduğunu bilirim; ama ben rakı içerim. Acaba o da haram mıdır?
Bekri Mustafa, elini alnına koyar, düşünüyormuş gibi yapar ve sorar:
-Sen rakıya su katar mısın yoksa susuz mu içersin?
Ayyaş cevap verir:
-Susuz içerim hocam. Su katınca tadı kaçar.
Bekri Mustafa:
-Tamam, öyleyse yırttın demektir. “Su zannedip içtim” dersin...

( Bütün Dünyanın Güldüğü Uyarlanmış Bekri Mustafa Fıkraları-2 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 24.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.