Ben kandil dendiğinde o güzel gül suyu kokan geceleri  hatırlarım.. Sabahtan  kalkıp çörek otlu hamur mayalayan  annemi hatırlarım...babamın işten gelirken getirdiği kandil simitlerini hatırlarım... öğleden sonra o mayalanan hamurun kızarırken etrafa sardığı o mis gibi kokuyu hatırlarım..ablamla komşulara sen dağıtacaksın yok ben dağıtacağım  kavgalarımı hatırlarım..tabak tabak eve gelen lokmaları hatırlarım .o gece şevkle  ananem le camiye gidişimizi .. bildiğim iki üç dua ile namaz kılmam mı  onları taklit edip  secdeye varışımı hatırlarım ve içimde o küçücük yaşıma rağmen duyduğum o iç huzurumu hatırlarım...

Televizyon karşısında el açıp hep bir ağızdan amin deyişimizi hatırlarım..

Şimdi ise ben anneyim elimden geldiğince çocuklarım da bunları hatırlasın istiyorum... bir altın için  günlerde döktürdüğümüz o çörek börekler kadar olmasa da, mutlaka ev de  o lokma kokusunu onlara hissettiriyorum... hoş şimdi bir tabak helva lokma gelmese de ben gönderiyorum.... bunu kendimi övmek onları yermek için yazmıyorum.. tabi ki yapanlarda vardır.. ama sanırım bizim mahalleye pek düşmemiş....Ramazanı ramazan ,bayramı  bayram, kandili kandil yapan örf ve adetlerimiz dir..Bu günlerde yitirdiğimiz bu adetlere inşallah en kısa zaman da  tekrar kavuşuruz... Ben bu geceden başlayan kopyalanıp yapıştırılan telefonda zırt zırt gelen kandil mesajlarını sevmiyorum.. Bu bana çok soğuk samimiyetsiz geliyor... telefon açabiliyor musun , gelip kutluya biliyor musun yada  kendinden bir şeyler yazabiliyor musun...eyvallah derim...

 

KANDİLİMİZ MÜBAREK OLSUN

SEVGİYLE KALIN..

silgisiz

 

 

( Bence Kandil başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 19.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.