Kolay mı sanıyorsun sen şiir yazmak

İçinde bir sürü duyguyu harman edip

Eleyip beleyip yazmak

Sen anlatacaksın ki yürekten

Anlayan da biri çıksın

Hiç kolay değil hiç

Elinde kalem denen bir silahın olacak... ve sen kan çıkartmadan  lafü- güzaf eylemeden  tam 12 den yürekten vuracaksın.... kolay değil işte  ağlayanın göz yaşına mendil olmak, hiçte kolay değil gülümsemeyi unutmuş bir yüzde dudak kenarı kıvrımı olmak... bir formülü yok bunun belki tamamen  doğuştan...belkide sonradan ne yaşadığın la alakalı.belkide herkesin baktığını sen görüyorsun... sonra kalemi alıp eline yazıyor da yazıyorsun öyle bir yazıyorsun ki yazdıkça sen sen oluyorsun anlattıkça çoğalıyor duygular ve anlattıkça anlamlar güzelleşiyor...harfler birleşip kelimeye ,kelimeler birleşip cümleye dönüşüyor... bir bakıyorsun şiir olmuş ....buraya kadar tamamda bir de bunu adrese postalamak var... doğru adreslere ulaşmalı ki  okuyan içinde kendinden bir şeyler bulsun ....yormasın okuyanı zaten karışık duygularının içinde kaybolmuşken birde sen ne demişsin ...onu demiş bunu kast etmişsin diye uğraşmasın.... sırf edebi olsun diye  süslediğin onlarca kelime arasında kaybolmasın... gizemli olacağım diye yazdığın şiir bulmacaya dönüşmesin.... her kelimesini anlamak için sözlük sözlük gezmesin...bu demek değildir ki uçtu uçtu kuş uçtu gitti dala kondu ...her kelime ,dozunda gizem, dozunda bir harman bence güzel olan bu... şiir duyguların coşmuş halidir...karşındakini bezdirmek yormak için yazılmamalıdır.. içine akacak sımsıcak bir duygu yoğunlu ile yazılmalıdır ki.. yürekte yer etsin.... demem o ki  şiir denen oku yaya gerdin , gerdin  bıraktın ... hedef yürekse  ne gözü kör et ne ciğeri del... tabi ki bu işin uzmanı ben değilim.... yazdığım kadar şair okuduğum kadar  okurum... bu da benim bildiğim kadar... uzmanların affına......

 

Silgisice dip notlar

( Kolay Mı başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 2.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.