Resmi dairelerin girişlerinde danışma masaları bulunur. Bu masalarda 1970li yılların sonlarında o zamanlar Güvenlik şirketleri ve onların görevlendireceği görevliler olmadığından, Resmi Dairelerde görevli bayan, erkek tüm memurlar tarafından hergün bir memur nöbet tutardı.

      1980 yılı askeri darbe sonrasında hafta sonları bayan memurlar da dahil Hükümet Konağı'nın danışmasında nöbet tutardık. Resmi iş günlerinde nöbetlerimizde bizimle beraber bir polis arkadaş ta görev alırdı. Ama hafta sonlarında hiçbir korumamız yoktu. Herhangi bir durum olsa kime ulaşacaktık dahili telefondan başka telefonumuz da yoktu.

      Biz bayan memurlar o zamanlar çok gençtik ve küçük çocuklarımız vardı. Hafta içi kreşlerde veya aileden birinin yanında bakımda olurdu. Ama hafta sonları çocuklarımız bizimle kalırdı.

      Derken bir gün, haftasonu nöbet sırası bana gelmişti.
çocuklarım küçük onları bırakacağım yer olmadığınd an yanımda nöbete götürdüm. Biri 4 diğeri 2 yaşında idi. Girişte oynuyorlar bende onlarla ilgileniyorum . Küçük çocuğumla danışma kulübesinde ilgilenirken Milli Eğitim Şube Müdürü (ismini şu an hatırlamadığım ) geldi. Ayağa kalkıp selam verdim ve hoşgeldiniz müdürüm dedim. Yanıma yaklaştı baktı küçük yavrumla ilgileniyorum. girişte de oğlum koşuşturmada kendince oynuyor. Bana ne yapıyorsun diye sordu, birde kış günü soğuk. Bende
  - Ne yapayım efendim çocuklarımı bırakacak yerim yoktu bugün mecburen yanımda getirdim dedim. Durdu düşündü biraz ve,
  - Çocuklarını al evine git Melek hanım dedi, Bende müdürüm nasıl nöbeti terkedebilirim dedim.
  _ Sen al git çocuklu kadına bugün nöbet olmaz,. tüm sorumluluğu ben üzerime alıyorum ve seni gönderiyorum dedi.
Sağolsun, Allah selamet versin yaşıyorsa da.

      Hafta başı işbaşı yaptığımızda acilen sayın vali yardımcılarıyla görüşmeler yapmışlar. İki gün sonra tüm Vilayet konağı içerisinde bulunan Resmi daire ve Birimlere "Bugünden itibaren bayan memurlar hafta içerisideki resmi günlerde nöbet tutacak, hafta sonları nöbetleri kaldırılmıştır. " yazısı tebliğ edildi..

      Tüm bayan memur arkadaşlarım çok mutlu oldu. Adını hatırlamadığım sayın Şube müdürümüze teşekkürlerimizi ilettik.

       

14.01.2019 - Melek Dönmez
İst.


( Danışma Nöbeti başlıklı yazı Meleksultan tarafından 16.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.