Susmanın Zamanı ve Gönlüm

I

Susmanın zamanıdır daldan bülbül indirilirse yerine kargalar bırakılırsa.

Susmanın zamanıdır, ehil olana yer, ehil olmayana kapılar sonuna kadar açılırsa.

Susmanın zamanıdır, görmemiş olana her şey serbest, görmüş olana çok şey yasaksa.

Susmanın zamanıdır, aç kalıp zamanı cehenneme çeviren demi yaşamaya “sabır” diyerek kendini teskin edenler olup, ne yapacaklarını bilmeyip şaşıranların para harcamak için günübirlik yurtdışı çıkışlarında bir el saatine, el çantasına binlerce lira verip geri dönmesi.

Susmanın zamanıdır, dokuz kişiye bir pulun, bir kişiye dokuz pulun taksimatı.

Susmanın zamanıdır, alınteriyle çalışıp, otuz yılda ev sahibi olmanın mutluluğunu yaşarken, kimilerinin beş dakikada onlarca, yüzlerce, binlerce daireye sahip olması.

Susmanın zamanıdır, eğitim diyerek her şeyini topluma harcayan ve emekliliğinde emekli olup unutulanların arasına katılan öğretmenler varken, bir günde televizyon ekranlarına çıkarak, milyonların gözbebeği şarkıcılar, türkücüler ortaya çıkarsa…

Bir profesörün/müderrisin ömrü boyunca ortaya koyduğu eseri okutmak için insan ararken, bir romancının eserinin milyonlar satarak, gündemde yer alırsa.

Susmanın zamanıdır, yüzlerce yıllık yapılara imza atıp unutulan mimarlar varken, absurd mimarî yönleriyle kuleler dikerek, ömürleri yüzyıla varmayacak eserleriyle övünenler varsa.

Susmanın zamanıdır, büyüklerin konuşturulmayıp, meydanın tıfıllara terk edilmesi alkışlanıyorsa.

Susmanın zamanıdır, hakka riayetin alaya alınırken, haksızlıklara tutulan alkışlar devam ediyorsa.

Susmanın zamanıdır, silahlar eğer konuyorsa halen ve insana değer verilmiyorsa.

Susmanın zamanıdır, ahlâk yollara pas pas edilip, erdem yerlerde sürünüyorsa.

Susmanın zamanıdır, tarihe bakıp ders almayanların, tekerrürlere düşmesi daima gündeme geliyorsa.
II
Susmanın zamanıdır, siyasa diyerek yalan söyleme sanatı geliştirilip her dem insanın huzura, adalete, eşitliğe özlemi tehir ediliyorsa bilinmeyen baharlara.

Sus ve konuşma gönlüm!... Bilmelisin ki her doğruyu her yerde söyleme doğru değildir.

Bil ki haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır. Bil ki bir kötülüğü bir yerde gördünse elinle, yapamıyorsan dilinle düzelt. Buna gücün yetmiyorsa kalbinden buğz edip oradan uzaklaş.

Ey Gönlüm, ben bunu yaşamaktayım.

III
Affımı istiyorum, bir günahkârım kapında; Kıtmîrin olayım terk etme beni





( Ali Özkanlı Hocama İthaf başlıklı yazı MehmetALİ tarafından 10.02.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu