-Kızım kaç kere dedim şu whatsapımı okuma diye!! Sonra gördün niye cevap yazmadın diyorlar... Hiç özelim olmayacak mı benim bu evde?

-Aman anne ne özeli! Teyzemlerle olan gruba girip okudum... Zaten beni şikayet etmişsin dağınık, pasaklı diye... Kim kimin özelindeyse artık! Teyzemlere de teessüf ederim yani... Yok kulağını çek, yok saçını çek..cinnet kardeşliği!!

-N'olmuş, yalan mı? Onlar da senin iyiliğin için söylüyorlar... Seni gelin alıp giden iki günde kapıma bırakır valla... Sonra kim üzülecek... Sen!

- Sen, sen... Kapıyı da açmazsın bana.

- Açsam n'olacak! sen git ilik işim odanı yakacam, ancak mikrobu kırılır... Giysi dolabını açıyorum içinden kirli tabak, bardak çıkıyor.

- E napayım... Masanın üstünde bulaşık görmiycem diyorsun.

- Aferin kızım, sen bu kafayla bu mantıkla hazırlan bakalım sınavlara... Ben var ya ben... yatağımı toplamasam, bir tek çorabımı ortada bıraksam annanenin terlikleri kafamda uçuşurdu.

- Öyle demiyor ama annanem... Hiç şikayet etme torunumu sen ondan beterdin diyor.

- Aman o aklınca bizi suçlayacak bir şey bulur her zaman..tipik anne kafası. Bana bak kıs kıs gülme çarparım... Yine ağzımla oyuna geldim.

- Başka sorum yok hakim bey! Neyse, ben sana bir şey soracam... Yarın Cerenlerle sinemaya gidebilir miyim?

- Cerenler kim kızım? Hepsi Ceren değil heralde bunların..

- İşte Ceren, Beyza, Funda, Murat, ben.

- Murat kim?

-Başladık yine! Sanki diğerlerini tanıyor..Annecim hani geçen okula geldiğinde tanıştırmıştım ya.. Eve giderken çok efendi çocukmuş, notları da iyiymiş kesin tıpı kazanır bu sene diye yol boyunca nerdeyse beni baş göz ettiğin çocuk vardı ya, işte O..

-Saçmalama, hiç hatırlamıyorum..Kesin sen her lafımı oraya çekmişsindir, hayal kurmuşsundur.

-Aa... Pes anne pes! Napıyorsun fincanımı?

-Dur bir falına bakayım, anne kız biraz vıdı vıdı yapalım.

-İyi de ters çevirmedim ki!

- Aman tersi düzü mü var... Öyle iş olsun diye, kurumuş zaten...Kalbin nasıl kararmış, hayırdır bir kalp ağrın mı var?

-Evet, sol kolum da karıncalanıyor arada.

-Dalga geçme anneyle! Bak bak, şurada M harfi çıkmış tam kalbinin ortasında. Kim bu M?

- Kim acaba? Anne her yolu deniyceksin değil mi ağzımdan laf almak için... Ay sen şimdi telefonuma da dadanırsın!!

-Ne karıştıracam senin telefonunu! 

- Karıştıramıyorsun ama ne hikmetse 3 günde bir bloke oluyor..nasıl uğraşıyorsan artık!

- Kızım bak sen erkekleri bilmezsin.. ne saman altından sular yürütürler de farkına bile varamazsın.

- Hem sen beni bırak da kardeşime bak... Güya interneti yasakladın iki saattir bilgisayarın başında... Bi' bak bakalım n'apıyor, kimlerle konuşuyor, ne seyrediyor?

- N'apacak oyun oynuyordur, daha küçük O'nun aklı ermez öyle işlere.

- Sen öyle san! Geçen Yağmur diye bir kızdan bahsetti... Yağmurla teneffüste beraber gezdik, sırada beraber oturduk..Yok Yağmur koşarken düşüp dizini yaralamış dersten izin alıp hep yanında kalmış...Yağmur aşağı, yağmur yukarı.

-Sahi mi diyorsun? Bu yaşta! ben gidip şu yer cücesinin ifadesini alayım bakalım.

- Anne dur! şimdi sana anlattığımı anlarsa bana kızar.

-Yok çaktırmam... saftrik oğlum benim... kızları bilmez bu, ne saman altından sular yürütürler de ruhu bile duymaz.

-Evet anne evet, nasıl işine gelirse artık..

-N'apıyorsun oğluşum?

- Oyun oynuyorum.

-Bakayım, kimlerle oynuyorsun?

-.......

- Kilitlenmiş yine ekrana.. Oğluuum..

-Efendim? Ya anne kaybettim senin yüzünden!

-Tamam neyse, kimlerle oynuyorsun bakayım?

-Ahmet, Berk, Kaan.

- Peki kız arkadaşlarınla da oynuyor musun?

-Kızlar bu oyunu oynamaz.

-Senin en sevdiğin arkadaşların kimler? Sınıfta, teneffüslerde en çok kimlerle oynamayı seviyorsun?

-İşte Ahmet, Berk, Kaan.

-Peki kız arkadaşların?

- Elifnaz'la Tuğçe.

-Başka?

- Başka....yok.

-Sen bu arkadaşlarınla güneşli havalarda, yağmurlu havalarda yine de beraber çıkıyor musunuz dışarıya?

- Evet.

-Yağmur yağsa da mı? 

-Anne psikopata bağlama!

-Sen sus kızım! Hı oğlum? yağmurlu havalar diyordum..başka kız arkadaşın var mı aklına gelen?

-...........

-Yine ekrana kilitlendi... Bana bak çocuğun aklına bile gelmedi kızın ismi... Boşu boşuna korkuttun beni..Öyle hemen senin gibi M harfinden Murat diye atlamadı.

-Sen atladın anne, ben değil..ay gitmiyorum sinemaya falan!!

                                                                                                 BİTMEZ

                                                               A.S.



( Anneler Ve Kızları -laf Alma Operasyonu- başlıklı yazı saklı bahçe tarafından 12.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.