21558720_1475724199189265_8477704004341005712_n[2]


bu gece tesadüfen rastladığım bu resmi gördüğümde 1960 larda bu dersi görmemiş olsam da   bu kurallarla büyümüş olmanın farklı gururunu yaşadım...ve az çok çocuklarımı da  bu doğrultuda büyütmenin mutluluğunu... o zamanlar bunun ders olarak bile görülmesine gerek yoktu büyüklerimiz bunları bilir söyler anlatırdı çoğu üstelik bir çoğu okuma yazmayı dahi bilmiyordu ..bu kurallar  kuraldan çok  terbiye örf adet ve edepti... bizlere bunları öğreten gösteren ve böyle davranarak bize örnek olanlarımız vardı... zamanla  zaman aşımına uğrayan  çöken  hata yok olan bu kurallar sayesinde ve üzgünüm ki bunda en büyük pay bizlerin... yüzde yüzü demiyeceğim  bu haksızlık olur hala edep görgü kurallarını bilen çocuklarımız var  ...ama  görünen köy pekte iyi bir durumda değil... bu köyü göstermeyi  sanırım bilemedik... bu kurallar keşke şimdi de ders olarak verilse .. hani bir söz vardı.... doktor olursun ,öğretmen olursun  bakan olursun ama adam olur musun bilmem diye ..işte ben o adamlığı insanlık olarak algılayarak  ve insanında edep ve terbiyeli olduğu sürece insan olabildiğini düşünerek ... önce çoluğumuza çocuğumuza insan olmanın bir toplum içinde insanca nasıl yaşanması gerektiğini öğretelim diyorum....sonrasında  hangi mesleği seçerlerse seçsinler eminim ki başarılı olacaklardır...


silgisiz




( Vatandaş Yerlere Tükürme başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 23.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.