KUL HAKI.

Yaklaşmakta olan şuhuru selase (Üç aylar;) Recep, Şaban ve Ramazan ayları.Bu mübarek aylarda Rabbimin bereketi, mağfireti, merhameti, nimeti, rahmetiyle tecelli eder. Beşeri mahlukatın (İnsanoğlu'nun) kalpleri yumuşar, gönülleri ferahlar, ibadet, tövbe ve tefekkür aşkı yükselir, hidayete açılan büyük bir kapıdır vesselam. Zekat,fıtır, sadaka, bu üç aylarda daha başka bir anlam taşır. Rabbim tüm inananlara hidayet , feraset, kulluk bilinci ve rızasını kazananlardan eylesin.


🌺
🌹🌺

Kul Hakkı

Zekat, Fıtır, sadaka yoksulun hakkı bunlar
Onu gasp eden z'alim kime ibadet eder
Emr-i hak vuku bulur bir gün onlar da anlar
Zamanı geldiğinde y'anarak bedel öder


İmtihan dünyasında Rabbim herkesi sınar
Kime kahrından verir, kimi lütfünden b'anar
Fakir isyan içinde, zengin zillette y'anar
O beyaz kefen ile sade amelin gider

Hani nerede Karun adından başka ne var
Yaptı ise iyilik götürdüğü odur kâr
Taptığı; malı, mülkü cehennemde olur har
Kul hakkı bıçak gibi mizanda onu budar


Henüz vakit var iken zulüm değil tövbe et
Arın tüm günahlardan rabbimin hoşuna git
Öksüz, yetim, gariban sevindir b'aşına yet
Kirâmen kâtipleri sana cenneti adar


Hecelim boyun eğer kaderin yazısına
Hangi varlık zulmeder kendi öz kuzusuna
Rabbim inşirah versin yürekte sızısına
Makber denen çukurun, kucağı dar mı, dar

Nuh Comba

🌺🌹🌺



Cimrilikten Sakının.
Cimrilik edenler hakkında Allah-u Teâlâ şöyle buyurmaktadır: "Allah'ın kereminden kendilerine verdiklerini (infakta) cimrilik gösterenler, sanmasınlar ki o, kendileri için hayırlıdır; tersine onlar için pek fenadır.

Cimrilik ettikleri şey de kıyamet gününde boyunlarına dolanacaktır. Göklerin ve yerin mirası Allah'ındır. Allah bütün yaptıklarınızdan haberdardır." (Al-i İmran, 180) Hz. Peygamber (s.a.v.) ise bu konuda şöyle buyurmuşlardır: "Zekât ile mükellef olup da bunu yerine getirmeyen her kişiye, kıyamet gününde ödemediği zekât borcu azgın bir yılan haline getirilerek o kişilerin boyunlarına dolanacaktır!" (İbn-i Mace, Nesai) Cimrilik sadece zekât vermemek değildir elbette...O bütün hayata çirkince sirayet eden kötü bir ahlaktır.

Kâinata baştan sona rahmet getiren güzellik Peygamberi Efendimiz (s.a.v.), cimriliği şu şekilde yasaklamışlardır: "Cimrilikten mutlaka sakının! Çünkü cimrilik bir toplumu zekât vermeyi terke, akrabalık bağlarını kesmeye ve birbirlerinin kanını dökmeye sürükler.

" (Ebu Davud) Yine, "Şu iki sıfat bir müminde bulunmaz; cimrilik ve kötü ahlak!" (Tirmizi, Ebu Davud) buyuran Peygamberimiz (s.a.v.): "Allah'ın adına yemin ederim ki, hiç bir cimri cennete giremez!" (Suyuti) ifadeleriyle cimrinin hazin sonuna işaret etmektedir.

Büyük İslam âlimi İmam-ı Azam Ebu Hanife (r.a.) şöyle der: "Ben cimri kişiyi emin ve güvenilir bulmam. Çünkü cimrilik onu, her şeyi inceden inceye hesaplamaya ve aldanma korkusuyla hakkından fazlasını almaya sürükler. Bu vasıftaki bir kişi güvenilir ve emanete layık değildir." Bu kötü hasletten korunmak için, kendimizi ihtiyaç sahiplerinin yerine koymalı ve Allah yolunda infak etmeye gayret etmeliyiz.

Fakirin hakkı: ZEKAT.
Dünyada kazanılan mal geçici ve yok olucudur. Bunun tek istisnası, Allah yolunda infak edilen maldır. Rabbimiz'in rızası için harcanan her zerre, ebedi âlemde kul için bir kazanç ve tükenmez bir hazinedir. Harcanmayan ve elde sımsıkı tutulan mal, sahibinin dünyayı terk ettiğinde ayrılmak zorunda kalacağı ve mirasçıları bu dünyada onun kazancını tüketirken, onun ise hesabıyla uğraşacağı bir yük olacaktır.

Allah-u Teâlâ'nın insanlara lütfettiği malda, elbette ki yakınlardan başlamak üzere ihtiyaç sahiplerine verilmesi gereken bir pay vardır. Zekât, zenginin malındaki fakirin hakkıdır. Toplumdaki gelir düzeyini dengeleyen zekât, zenginin malını manen temizleyip arındırırken, ihtiyaç sahibine de rahat bir nefes aldırır. Üstelik fakirin zengine haset etmesinin, zenginin ise fakiri hor görmesinin önüne geçer. Böylece sevgi ve kardeşlik hukuku kuvvetlenir vesselam.

Nuh Comba




( Kul Hakkı başlıklı yazı Nuh Comba tarafından 5.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.