ŞIPIRT
   Bir zamanlar kendini büyük sanan bir dağın yamacında mini minnacık bir köy varmış.Bu köyde aşıklık geleneği zirvedeymiş.Zaman zaman aşıklar toplanır aralarında meşk yaparlarmış.Her aşığın elinde bir gül olurmuş.Sözü bitirip yanındaki aşığa sıra verirken, elindeki  gülü yanındaki aşığın yanağına vururmuş.( şıpırt) Yine köyün yakınında bir çeşmenin başında, ulu bir çınarın altında meşk yapmak için yola koyulmuşlar.Peşlerine köyden bir deli takılmış.Ne yaptılarsa deliyi geri çevirememişler."Ulan bunda da bir hayır vardır" diyerek yola devam etmişler.Semaverler yakılmış, sofralar kurulmuş ama deliyi aralarına katmamışlar."Sen şu taşın üstüne otur, biz senin yemeğini, çayını sana uzaltırız" demişler ve meşk başlamış.
Bir didar seyrettim bezmi irfanda
O didarın şavkı kaldı bu canda
Selman ile bile Arşı Rahmanda
Yüz sürüp Kabeyi ülyaya geldim (Daimi)
Ve elindeki gülü yanındaki aşığın yanağına vurur ( Şıpırt)
Er isen erliğin meydana getir
Kadir Mevlâm noksanımı sen yetir
Bana derler gam yükünü sen götür
Benim yük götürür dermanım mı var (Karacoğlan)
Bu arada ortalıkta ağır bir koku vardır, Aşıklar sık sık burunlarını kapatmak zorunda kalırlar.Ama bu kokunun nedeni bir türlü anlaşılamaz.Yine gül vurulur (Şıpırt)
Kamil kelamına bend olan insan,
Gûş verir bu söze kulak doyurur.
Her adû güzelden dileme buse,
Sanma ki lezzeti dudak doyurur (sümmani)
Her gül vuruşta deli kahkahalar içinde yere yıkılır.Aşıkların siniri  iyice bozulur."Ulan manyak! buraya bunun için mi geldin?.Deli hiç bozuntuya vermeden cevabı verir."Bakın arkadaşlar! oturduğunuz ağacın dibi koyunların gürnek yeri.O çimenlerin altında en az yarım metre gübre var.Koku o gübrelerden geliyor.Birbirinize gül vurmak yerine ilk önce o gübreleri temizleseniz daha iyi olur.Burnumuzu tutuyoruz diye büyük ustaların türkülerininde içine sıçtınız.
   Bende delinin kavlince "Alıştırılmış çaresizlik" içinde kıvranan milyonların bayramını kutluyorum.Ağalarını memnun etmek için villaları, arsaları; arabaları, hisseleri zekat kapsamına sokmayan, infaktan hiç söz etmeyerek toplumun sosyal adaletini yerle yeksan eden kurban eti ve derisi peşine düşen Diyanet ve tarikat mensuplarının da bayramlarını kutluyorum.Hizmet ettiği patronları tatil yaparken ev kirasını ve faturaları ödedikten sonra harcayacak parası kalmayan emekçilerinde bayramını kutluyorum.Bugün bayram olduğu için müşterileri kolonya ve şekerle karşılamaya çalışan genelev çalışanlarını ve randevu evi çalışanlarınında bayramını kutluyorum.Her konuya mayddanoz olan, bu konuya gelince ağızlarını bıçak açmaya "Kadın Hakları" derneklerinde bayramını kutluyorum.Randavu evlerinin mantar gibi türediği günümüzde "Burda neler oluryor" diye kafalarını kaldırıp bakmayan "Mülki Amir" lerinde bayramını kutluyorum.Hayvan pazarına varınca" Bu bizi sırattan geçire bilir mi" diye hayvanın belini yoklayan, altmış yaşına geldiği halde "Sübhaneke" nin manasını bilmeyen büyüklerinde bayramını kutluyorum.Çocuklara din öğretmeyi Arapça öğretmek sanan, din savunuculuğunu iktidar savunuculuğuna bağlayan, bin yıllık bilgileri millete papağan gibi okumayı görev adleden, cemaaate hakikatı söyleyecek kadar yüreği olmayan imamlarımızında bayramını kutluyorum.Küçük yaşta vatanını terketmiş, yıllar sonra geri dödüğünde on liralık ürünü yüz liraya almak zorunda kalan gurbetçilerimizinde bayramını kutluyorum.On sekiz yaşında yetiştirme yurtlarından atılmış sur arkalarında ve harabelerde yaşam mücadelesi veren yavrularımızında bayramını kutluyorum.Avukat tutamadığı için zindanda, para bulamadığı için hastane köşesinde kalmak zorunda olanlarında bayramını kutluyorum.Soyal deneyde "Sana iki yüz lira versem benimle ne yaparsın " sorusuna "Her şey yaparım "cevabını veren tahsilli kızlarımızında bayramını kutluyorum.Kriz yönetmeyi, devlet kurtarmayı zam yapmak zanneden zevatlarında bayramını kutluyorum.Gelen müşterine fiyatları tahsil ve kıyafete göre belirleyen, çaresiz insanları görünce yolmaktan zerre kadar imtina etmeyen esnafımızında bayramını kutluyorum.Memleketi bok götürürken muhabbetlerini "Ahu dilber"in yüzündeki ben'e bağlayan ozanların, aşıkların; şairlerin ve yazarlarında bayramını kutluyorum.
   Yaşam hengamesinde her ne kadar birbirine gül vuran aşıklara ihtiyaç olduğu kadar, o çimenlerin altındaki  gübreyi ferasetiyle gören delilere de bir o kadar ihtiyaç var.Hem de her zamnakinden daha çok.Bu mübarek günde, bu mübarek yazımı böyüklerin bize öğrettiği gibi bitireyim."Böyüklerin ellerinden, güccüklerin gözlerinden, benim yaşımda olanlarında yanağına gül vuruyorum efendim (şıpırt)
BAYRAMLAR KADAR MÜBAREK OLUNUZ.
( Şıpırt başlıklı yazı çiftci baba tarafından 10.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.