SEVKİYAT VAR

Hikmet nazarıyla bak semada bulutlara;
Sürüklenip giderler yepyeni umutlara;
Rahmet damlası olmak üzere mevcutlara;
Her şehre, memlekete sürekli sevkiyat var! (*)

Göçmen kuşlara bakıp ibret al uçuşundan;
Binlerce millik yolu her sene göçüşünden;
Ülke ülke dolaşıp sıcağa kaçışından;
Soğuktan hararete sürekli sevkiyat var! (**)

Canlılar aleminde insanlık bir müfreze;
Şu dünya üzerinde yaşamamız mucize;
Ölüm öldürülmüyor, günde yüz bin cenaze;
Dünyadan ahirete sürekli sevkiyat var!

İnsanlar türlü türlü, kimi Rabbini anar;
Kimi nefsin peşinde, her an şeytana kanar.
Sonuçta kim sevinir, kimler ateşte yanar.
Cehenneme, cennete sürekli sevkiyat var! (***)

Hamdi kendi nefsini uyarıp sözler söyler;
Birlikte düşünelim, bunlar önemli şeyler.
Cenab-ı Hak Kerim'dir; af dile, kabul eyler;
Gafletten hidayete sürekli sevkiyat var! (****)

                                      Mustafa Gül (Hamdi)
                                      (19.08.2019)

(*): Araf Suresi, 57. Ayet: 
Rahmetinin önünde rüzgarları bir müjde olarak gönderen O'dur. Bunlar ağırca bulutları kaldırıp yüklendiğinde, onları (kuraklıktan) ölmüş bir şehre sürükleyiveririz ve bununla oraya su indiririz de böylelikle bütün ürünlerden çıkarırız. İşte Biz, ölüleri de böyle diriltip-çıkarırız. Ki ibret alasınız

         Bakara Suresi, 164. Ayet: 
Şüphesiz, göklerin ve yerin yaratılmasında, gece ile gündüzün art arda gelişinde, insanlara yararlı şeyler ile denizde yüzen gemilerde, Allah'ın yağdırdığı ve kendisiyle yeryüzünü ölümünden sonra dirilttiği suda, her canlıyı orada üretip-yaymasında, rüzgarları estirmesinde, gökle yer arasında boyun eğdirilmiş bulutları evirip çevirmesinde düşünen bir topluluk için gerçekten ayetler vardır.

(**): Nahl Suresi, 79. Ayet: 
Göğün boşluğunda boyun eğdirilmiş (musahhar kılınmış) kuşları görmüyorlar mı? Onları (böyle boşlukta) Allah'tan başkası tutmuyor. Şüphesiz, iman eden bir topluluk için bunda ayetler vardır.

(***):  Fatır Suresi, 35-36. Ayet:
Kâfirlere ise cehennem ateşi vardır. Ne haklarında ölmeleri için hüküm verilir ne de (ateşin) azabı hafifletilir. Biz, her nankör olanı işte böyle cezalandırırız.

               Bakara Suresi 82. Ayet:
İman edip salih ameller işleyenler, işte öyleleri de cennet ehlidirler ve orada ebedî kalıcıdırlar.

(****): Al-i İmran Suresi, 103. Ayet: 
Allah'ın ipine hepiniz sımsıkı sarılın. Dağılıp ayrılmayın. Ve Allah'ın sizin üzerinizdeki nimetini hatırlayın. Hani siz düşmanlar idiniz. O, kalplerinizin arasını uzlaştırıp-ısındırdı ve siz O'nun nimetiyle kardeşler olarak sabahladınız. Yine siz, tam ateş çukurunun kıyısındayken, oradan sizi kurtardı. Umulur ki hidayete erersiniz diye, Allah, size ayetlerini böyle açıklar.




( Sevkiyat Var başlıklı yazı Hamdi tarafından 19.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.