Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 27.12.2019
Okunma Sayısı : 1557
Yorum Sayısı : 1
Günün Yazısı

Bu Yazı 28.12.2019 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
Kalkınma, kalite, huzur, demokrasi ve sosyal denge için öncelikle
Neye ihtiyacımız var?

Hepsi de barajsız bir seçimle göreve gelen:
A) 400 üyeli yasama meclisi.
300 üyesi, görev yapan hukuk fakültesi öğretim üyelerinden, 100 üyesi ise diğer çalışan veya emekli hukukçulardan olabilir.
B) 400 üyeli inovasyon ve planlama meclisi. 300 üyesi, görev yapan mühendislik ve ekonomi alanlarından öğretim üyelerinden, 100 üyesi ise çalışan veya emekli diğer teknokrat veya bürokratlardan oluşabilir.
Yasama meclisine kanun teklifi sunabilir.
C) 400 üyeli sosyal bilimler meclisi
300 üyesi psikoloji, sosyoloji, felsefe, tarih, mantık, ekonomi, siyasal bilimler alanlarında görev yapan öğretim üyelerinden, 100 üyesi ise bu alanlarda çalışan veya emekli üyelerden oluşabilir.
Yasama meclisine kanun teklifi sunabilir.
D)100 üyeli yüksek yargı meclisi
Yüce divan ve en üst yargı disiplin ve itiraz kurulu olarak görev yapacak. Siyasi partileri denetleyecek, seçmen listelerini hazırlayacak, seçim güvenliğini sağlayacak, parti üyeliklerini denetleyecek, hakim  ve savcıların aday yetiştirme sürecinde etkin rol alacak.
Üyeleri, AYM, Yargıtay, YÖK, Barolar Birliği tarafından dengeli olarak seçilecektir.
Yasama meclisine kanun teklifi sunabilir.
E) 400 üyeli yerel temsilciler meclisi
Tüm illerimizden, şartlara uygun şekilde seçilecek ve yerel sorunların çözümüne odaklı çalışmalar yapacaklardır.
Yasama meclisine kanun teklifi sunabilir.

F) 7 üyeli Başkanlık Yürütme Kurulu
Tüm detaylarını, "Hukuk Aşkı" adlı kitabımda anlattığım gibi, milletten en çok oyu alan üyenin başkanlığı temsil edeceği, diğer üyelerle birlikte karar alıp uygulayacağı sistem.
KHK çıkarma yetkisi yok fakat tek görevi yasa yapmak olan;
yasama meclisine kanun teklifi sunabilir.
Farklı ihtisas meclisleri kurmaktan amaç;
hızlı, kalıcı, verimli, fonksiyonel, kabul edilebilir yasal çözümler üretebilmektir.
     Makam beklentisi ve menfaatperest yaklaşımdan öte, gönüllü idealist tavrı özendirmek için meclis üyelerine, uzman memur maaşı kadar maaş bağlanacaktır.
Görevi devam eden akademisyenlere ise, maaşının yarısı kadar ek ödeme yapılacaktır. 
     Kabul etmek gerekir ki, vekillik ve meclis üyeliği bir meslek veya iş değil, görevdir.
Ve milli bilinç ve onurla, toplumsal gönüllülük beklentileri ağır basmalıdır.
Rekabet, kavga, hırs, husumet, kutuplaşma ve ayrıştırma politikaları ile 90 yıldır kaybettiklerimiz, kazandıklarımızdan daha fazla. Bir de bu tür bilimsel, adil ve insani yöntemleri denesek, mevcut durumdan daha kötüye gitmeyiz en azından değil mi?
27.12.2019
Ali Rıza Malkoç
( Kalkınma, Kalite, Huzur, Demokrasi Ve Sosyal Denge İçin Öncelikle Neye İhtiyacım başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 27.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.