Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 8.02.2020
Okunma Sayısı : 1125
Yorum Sayısı : 0
Topyekün zihinsel devrim, bilim, irfan, erdem ve kalkınma hamlesi

     Vicdan azabı, eziklik, burukluk, kırgınlık, küskünlük, pişmanlık, korkaklık, yılgınlık, suskunluk, endişe, umutsuzluk, vurdumduymazlık, bencillik, şüphecilik, cahillik, tembellik, yozlaşma, kokuşma, uyuşukluk, ihanet, duyarsızlık, kabalık, doyumsuzluk, hırçınlık...
Ve benzeri duygu, düşünce ve beklentileriyle yoğrulmamalıydı insanımız/ yakınımız/dostumuz/muhatabımız.
    Bunlar esir alınca bünyemizi, nice değerleri yitirdik teker teker.
Neleri kaçırdık, neleri yok ettik, neleri kirlettik, neleri eskittik, neleri eksilttik hesap edemeyiz.
-Bu gam nasıl izole edilir zihnimizden?
-Bu kara bulut nasıl dağıtılır ufkumuzdan?
-Bu yara nasıl kapanır yürekten?
-Bu virüs nasıl temizlenir bilincimizden?
-Bu sosyal işgal nasıl püskürtülür toplumdan?
     Bu sorun ve sorular karşısında; gözlemimiz, hal çaremiz, önerimiz, reçetemiz, yol haritamız ve çabamız nedir?
Bilim, mantık, ahlak, adalet, estetik, zarafet, sağduyu, erdemlilik sekiz ilkesiyle nasıl bir planlama ve eylem planı yapabildik?
Yoksa kör bir inat, inanç ve gafletle kurtarıcı bir irade olarak mesih, mehdi, bağbuğ, hoca, şeyh, efendi, ulu reis, havas'ül azam, imam-ı muazzam mı bekliyoruz?
     Her türlü kötülüğü, melaneti işleyelim, tembellik içinde oturalım, bilim, felsefe ve teknolojiye kafa yormalayım, birbirimizi yiyelim ve gökten bir melek gelsin tüm pisliğimizi temizlesin.
Böyle bir beklenti mantıklı mı, hakkaniyetli mi, ahlaklı mı, dürüstlük müdür?
     Tüm müktesebatımızın güncellemeye/ modifiye edilmeye/ upgrade edilmeye ihtiyacı var. Aklı olan ve beklenti içinde olan herkesi ilgilendiriyor bu davet.
     Hele bir yola düşelim, hızımız performansımızı ölçecektir.
Çünkü geliştirilmeye açık formülümüz şudur:
Verimlilik= (bilim+felsefe+mantık+bilinç+inanç+
zamanlama+
kararlılık+donanım+teknoloji+metodoloji+nitelikli deneyim+enerji+hammadde)x(diğer insani değerler)
Samsun, 08.02.2020
Ali Rıza Malkoç
www.arm.web.tr
( Topyekün Zihinsel Devrim, Bilim, İrfan, Erdem Ve Kalkınma Hamlesi başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 8.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.