Makale / Tarihsel Makaleler

Eklenme Tarihi : 22.04.2020
Okunma Sayısı : 1253
Yorum Sayısı : 2
Günün Yazısı

Bu Yazı 23.04.2020 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'mız kutlu olsun.

●23 Nisan; emperyalistlerin iştahını kabartan bir ulusun, Çanakkale ruhu ve
19 Mayıs'da ilk adımını attıktan sonra, yeniden diriliş hareketinin başlangıcıdır.
Bu coşku ve heyecanın, bugün 100. yılı.
Dayanışma, ortak akıl ve milli irade girişiminin ilk kıvılcımlarıdır.
Hasta adam gözüyle bakılan, güçlü ve kadim bir milletin, yeniden bahara eriştiği gündür.
Bağımsızlığını ilan ettiği, egemenliğini milletle temellendirdiği tarihtir. Kulluktan bireyliğe geçişin ilk adımıdır.
O zamanın şartlarında, yapılabileceklerin, en iyi başlangıcıdır.
●Mandacılığa, sömürgeciliğe, saltanata, 
derebeyliğe razı olanların yanında; cesur, milli ve onurlu bir başkaldırıdır.
İhtilal değil, bilinçli, iradeye ve bilime dayalı bir inkılaptır.
"Dini hür, vicdanı hür, irfanı hür" bir nesil yetiştirebilmenin, ilk mayası, ilk nüvesi, ilk tohumlarıdır.
●Bu mirası daha üst seviyelere taşımak; atalarımıza vefa borcu, millete aşk ile hizmet etmenin gereği, bilim/kültür ve medeniyetin birincil şartıdır.
●Aradan geçen 100 yıl boyunca, evrensel hukuk ilkeleri, demokrasinin tabana yayılması, bilim ve medeniyet toplumsal bilinci açısından, maalesef kendimize yetemediğimiz gibi, evrensel bazda örnek alınabilecek bir konumda da değiliz.
●Erişilmezlik, daha iyisinin yapılamayacağı iddiası, biraz taklitçilik, tembellik ve bencillik koktuğu gibi, statik ve skolastik öngörüler de barındırır.
Bilimsel bilinç; eğitim, iletişim, değişim, gelişim ve evrimsel bir süreç gerektirir.
Buna ayak uyduramayıp, yalnızca tarihle övünmek; toplumu hazırcılığa ve ahmaklığa sürükler.
●Kültür, medeniyet, adalet, bilim, felsefe, mantık, etik, estetik ve teknolojik kalkınmanın en üst düzeyde olduğu bir toplumda yaşamak, her dünya insanının en doğal hakkıdır.
●İkinci el demokrasi, göstermelik hukuk, kısıtlı bir sosyal adalet, iyiliğe dönüşemeyen inançlar, ve insanlığa hizmet etmeyen bilim anlayışından kurtulmak bizim elimizde.
● İnsan onuru ve erdemiyle bezenmişse yaşamım bir değeri var. "Bu kumaştan bu elbise çıkıyor" deyip de umutsuzluk ve miskinlik içinde yatmayan, insanlık mücadelesi verebilenlere yürekten selam olsun.
Samsun, 23 Nisan 2020
Ali Rıza Malkoç
( 23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramımız Kutlu Olsun başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 22.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.