beşer

hiç anılmaya değer

bir şey değilken

bir gün yaratan Allah :

yer yüzünde muhalif bir varlık

evet bir insan yaratacağım dedi

melekler : biz var iken mi?

kan dökecek birisini mi ?

sizin bilmediklerinizi bilen Rab benim

bütün yeryüzü ilimlerini

eşyanın tüm isimlerini

Allah Adem’e öğretti

hiç birinin ismini Melekler bilemedi

hiçbir soruya cevap veremedi

aciz kaldıklarını itiraf ettiler

senin bize öğrettiğinden başkasını

biz asla bilemeyiz dediler

o halde bu yaratılışa saygılı olun

kabul edin itaatte bulunun

iblis hariç tüm melekler kabullendi

iblis kibirlendi

ben daha üstünüm tamam mı

beni ateşten o ise çamurdan yaratıldı

isyanı başkaldırışı ile bu hadsiz

huzurdan kovuldu iblis

din günün(kıyamet)e kadar

lanet üzerinde okunacaktır

Adem ve eşi cennette(bahçede)

şu ağaca yaklaşmayın dışında

dilediğinizden yiyin için orada

men edildiğiniz şeyi sakın yapmayın

yoksa zalimlerden olursunuz

iblis düşmanlıkta boş durmadı

yanlış yapmaları için ne lazımsa yaptı

olacak oldu Adem ve eşi yasağı çiğnedi

sonunda çok pişman oldular her ikisi

birlikte tevbe ettiler

Allah tevbe edenin tevbesini kabul edendir

Adem ve eşine oradan inin denildi

gittiğiniz topraklarda

geçineceğiniz imkanlar olacak

indirdiğim emirlere uyarsanız

ne bir korku ,

ne de bir üzüntü çekmezsiniz

artık siz beşer değil Adem(insan)siniz …

 

 

 

 

13.11.2020 / Üsküdar

Mustafa Kaya

 

NOT :

1-     Meleklere, “Âdem'e secde ediniz” dediğimiz vakit İblis'ten başka hepsi secde ettiler. İblis secde etmedi, kibirlendi ve kâfirlerden oldu..’’ Bakara-34

2-     Ve dedik ki: 'Ey Adem, sen ve eşin cennette yerleş. İkiniz de ondan, neresinden dilerseniz, bol bol yiyin; ama şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz.' Bakara-35

3-     Dedik ki: “Hepiniz oradan inin. Size benden doğru yolu gösteren bir rehber(bir peygamber) geldiğinde, kim rehberime uyarsa, onlara hiçbir korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir”Bakara-38

4-     Anılmaya değer bir şey değilken, insanın üzerinden uzunca bir zaman gelip geçmedi mi ?İnsan -1

İnsan cinsi evrenin yaratılışından çok sonra yaratılmıştır. Evrenin yaratılışından insanın var edilişine kadar uzun bir süre geçmiştir. Bu zaman diliminde insan cinsi henüz yoktur, adı sanı geçmemekte ve anılmamaktadır. Âyet-i kerimede, kuvvetle muhtemel ki bu gerçeğe işaret edilmektedir.Başka bir açıklaması da bununla insanın yokluktan varlık âlemine çıkışı da, ruh üflenmeden önceki beşer hali de kastedilmiş olabilir. Birinci ihtimalde âyet, Allah’ın varlığının bedihiliğine delâlet eder. Zira, yokun varlığı faile bağlıdır. Fakat âyet “hiçbir şey değildi” demek yerine “anılmaya değer bir şey değildi” diyerek ikinci ihtimali doğrulamaktadır. Yani beşer, kendisini irade ve akıl sahibi kılan ruh üfleninceye kadar anılacak bir isme sahip olmayı hak etmemişti. Doğal olarak daha eşyaya isim verme yeteneğine de sahip değildi demektir.

İblis itaat etmeyerek kafirlerden oldu , “Kâfirlerden oldu” sözü, İblis’ten önce de bazı meleklerin kâfir olduklarını gösterir. Demek ki ilk yoldan çıkan İblis değilmiş. Daha önce de kendini büyük görüp Allah’ın yolundan çıkmış olan cinler (melekler) olmuş.“İblis, elimle yarattığıma secde etmeni engelleyen ne oldu? büyüdün mü, yoksa kendini yüce görenlerden mi oldun..’’(sad-75).Melek, elçi anlamındadır. Onlar Allah’ın, birçok konuda elçi olarak görevlendirdiği cinlerdir. Allah Teâlâ şöyle demiştir: “Cinleri ve insanları, sadece bana kulluk etsinler diye yarattım.” (Zariyat 51/56) Şu âyet bunu açıkça anlatmaktadır: “Bir gün meleklere, ‘Âdem’e secde edin!’ dedik. İblis’in dışındakiler hemen secdeye kapandılar. O da o cinlerdendi ama Sahibinin (Rabbinin) emrinden çıktı.“ (Kehf 18/50) Bu âyeti doğru anlamak için: “Rabbinin emrinden çıkmayan cinler hangileriydi?” diye sormak gerekir. Bunun tek cevabı “melekler” olur. O zaman, meleklerin cinlerden olmadığı, sorumsuz varlıklar olduğu ve günah işleyemeyeceği şeklindeki yanlış bilgiler Kur’an ile böylece düzeltilmiş olur. Burada emirden çıkan meleğin adı İblis’tir. İblis, meleklerden olmasaydı secdeden sorumlu tutulamazdı. Âyete göre secde etmemesinin tek sebebi kendini büyük görüp direnmesidir. Bu suçu hangi melek işlese aynı cezaya çarptırılır. İlgili âyetler şöyledir: “Mesih, Allah'a kul olmaktan geri durmaz. Mukarreb (Allah’a yakın) melekler de öyledir. Kim O’na kulluktan geri durur da büyüklük taslarsa (bilmeli ki) Allah, onların hepsini huzuruna toplayacaktır. İnanıp güvenen ve iyi işler yapanlara hem ücretlerini tastamam verecek hem de ikramda bulunacaktır. Kul olmayı kendine yakıştıramayıp büyüklük taslayanları da acıklı bir azaba çarptıracaktır. Onlar, kendileri için Allah ile aralarına girecek ne bir dost (veli) ne de yardımcı bulacaklardır.” (Nisa 4/172-173)Orası Adem’in yaratıldığı yer dünyadaki bir bahçedir. Arapçada cennet, üstünde bitki örtüsü bulunan yer anlamındadır. (Bakara 2/30). ayete göre Âdem, dünyada yaratıldı ve kendine dünyadaki varlıkların bilgisi öğretildi. (Araf 7/25). ayete göre de o ve onun soyundan gelenler, burada yaşayacak, burada ölecek ve kıyamet günü yeniden yaratılışları burada olacaktır. Âdem ve Havva'nın dünyanın dışında bir yere götürüldüklerine dair tek bir delil yoktur. Onların yerleştirildikleri yer Ahirette müminlerin gideceği cennet olamaz. O Cennet, imtihan yeri değil, imtihanı kazananlara ödül olarak verilecek yerdir. Adem ve eşi söz dinlemeyip yasağı çiğnedikten sonra Allah onlara “Size bu ağacı yasak etmedim mi? Demedim mi ki: Şeytan sizin açık düşmanınızdır?” Dediler ki: “Rabbimiz! Ne ettikse kendimize ettik. Bizi bağışlamaz ve bize acımazsan, kaybedenlere karışır gideriz.”  (Araf 7/22-23). Hadis kitapları yoluyla müslümanlarca da kabul gören Yahudi hikayesine göre, Şeytana ilk olarak Havva anamız uymuştur. Kuran ise ikisinin birlikte suç işlediğini bildirir .Yani Adem’i Havva annemiz yoldan çıkarmamıştır aksine birlikte İblis’e kandılar birlikte pişman oldular ve birlikte tevbe ettiler .

( Beşerden Ademe başlıklı yazı cirik tarafından 13.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.