Mayıs ayında güller açmaya başlayınca bir heyecan sarardı içimizde.
  Bu sene ki gül şerbetinin çok olmasını isterdik.
  Küçük bahçemizden topladığımız güllerden yapardık.
  Açılan gülleri toplayıp bir şişe içine doldurup su ve limon tuzu katarak güneşte bekletilirdi.
  Belirli bir süre sonunda gülün rengi suya karışırdı .
  Annem bir misafir geldiğinde bir kap içinde şekerli su hazırlar üstüne gül suyunu katar son olarak da şekerci Hafızdan aldığı boya da katarak renk verirdi.
 İnce uzun cam bardaklarda ikram ederdi.
Tabii ki artan gül suyu şerbeti bizim olurdu.
 Ne Şen Beşlerin çarşamba günü pazarda sattıkları gazoza benzerdi.
 Ne de Atom Kemal'in gazozuna
 Ayrı bir tadı kalırdı ağzımızda...


SUYU


Gül yoksa,
Gül suyu var.
Ama o renk,
O koku,
Suyunda ne arar...
( Gül Şerbeti başlıklı yazı HasanÖzaydın tarafından 28.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.