1 Sizi Gelibolu’ya Atatürk Mü Davet Etti ?
B.







Osmanlı Devleti’nin çöküş döneminde dünyanın en korkunç haçlı donanması boğazımıza sarıldığında tarihin en kanlı savaşlarından biri cereyan etti . İngiliz ve Fransız kumandanların emrindeki sömürge askerleri Gelibolu sırtlarından yukarılara sırtlanlar gibi tırmanırken uzun menzilli düşman donanma topçusunun cehennemi ateşi altında askerlerimiz binlerce şehit pahasına cesaret ve kahramanlık sınavı verdi .
İngilizler , dünya tarihinde ilk zehirli gazı bu savaşta Türklere karşı kullandı . Avustralya’da yaşayan iki Türk asıllı deveciyi tahrik edip kullanarak bir trene , masum insanlara ateş açtırmışlar sonra bunun intikam propagandasını yaparak Avustralya ve Yeni Zelanda’da asker toplamışlardı .
Çanakkale’de bize karşı çarpışan askerlerin çoğu Hintli, Senegalli, Avustralya ve Yeni Zelanda asıllı (ANZAC ) idi .

“Eğer siz acı çekiyorsanız unutmayın ki onlar da acı çekiyorlar ve sabredip Allah yolunda savaşıp dayananlar kazanacaklardır “
İlahi gerçeğe uygun olarak mevzilerini , ölüm pahasına terk etmiyorlardı . 19 . Fırka Kumandanı Yarbay Mustafa Kemal bir savaş tablosunu öyle yansıtır “ Kur’an-ı Kerim ellerinde , şehadet getirerek birbirleriyle helallaşıyorlar ,ön siperlerde ölenlerin yerlerine giderken mutlaka öleceklerini bildikleri halde gözlerinde ve yüzlerinde en küçük bir korku emaresi görülmüyordu . “
Müslüman askerin karakteriydi bu . Çanakkale ve İstiklal Savaşı bu ruhla kazanıldı .

1992 Yılında kaybettiğimiz ‘ Kralların Ressamı ‘ lakabıyla tanınan Rahmi Pehlivanlı anlattı : “ İngiliz Sarayı’nda Prens Philip’in portresini çalışıyorum . Portre hemen hemen bitmek üzere . Dedim ki “ Johannes ; bana imzalı bir fotoğrafınızı verir misiniz ? “ “ Neden ? “ diye sordu . Atatürk’ü , yanında devlet adamlarıyla gösteren bir tablo hazırlıyorum .” dedim . “ Neden vereyim ? Atatürk Gelibolu’da benim dedemle savaştı . “ deyince sinirlendim .
“ Ekselans ; dedenizi Gelibolu’ya Atatürk mü davet etti ? “
Kıpkırmızı oldu ve salonu terk edip gitti .
Bir daha poz vermedi . Tablo zaten bitmişti . Daha sonra Saray’dan haber gönderip istediler , vermedim . Seneler sonra Kenan Evren , “ Bir jest yapalım “ diyerek Philip’in düğününe bu tabloyu hediye olarak gönderdi . “

Rahmi Pehlivanlı inançlı bir sanatkardı . Kainat tablosunu yapan haşmetli Ressam’a inanır ve saygı duyardı .

1992 Yılında kemik kanserine yenik düşerek Rabbine kavuştu .
. .
( Sizi Gelibolu’ya Atatürk Mü Davet Etti ? başlıklı yazı A.Müfit KUTLU tarafından 10.05.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.