MOR EŞARPLIM NERDESİN?
========================

Bu kalemler yazarken, satırlarda sen vardın,
Bir oyundu aşkımız, düşeş gelen çift zar’dın.
Bu yürekte yanarken, alev topu ilk har’dın,
__Şu zamanın zulmünden, gözlerimde perdesin,
__Kalbimin fısıltısı, Mor eşarplım nerdesin?

Saklandılar dilimde, kümelenmiş bakıyor,
Panikledi duygular, yıldırımmış çakıyor.
Şah damarın içinde, hiç durmadan akıyor,
__Akıbetin meçhuldür, gözlerimde perdesin,
__Sallanırken yeryüzü, Mor Eşarplım nerdesin?

Gülün dalı kamçıdır, kamçılanır duygular,
Etna el-ard yerdesin, artar böyle kaygılar.
Yer kürenin çekimi, bize baskı uygular,
__Kısıtlıdır özgürlük, şu gözümde perdesin,
__Sensizliğe hasretim, Mor eşarplım nerdesin?

Ekranlarda görmüştüm, o ellerin havada,
Aşkın olgunluğu bu, pişirilmiş tavada.
Güle dargın gamzeler, vazgeçilmez davada,
__Nadasa bırakılmış, şu gözümde perdesin,
__Şekillenir eşkâlin, Mor eşarplım nerdesin?

Türbülansı içtendir, gerildikçe gerilir,
Gözlerdedir direniş, tüm sürmeler verilir,
Bu yollardan geçerken, al bir halı serilir,
__Hayat boyu uzayan, şu gözümde perdesin,
__Bir zahiri kalıpta, Mor eşarplım nerdesin?

Kucak açtım son defa, yağmur gibi yağarken,
Hızlı geçti ömürler, yıldız gibi kayarken…
Hasretin pençesinde, bu yılları sayarken,
__Beyaz örtü dağılmış, sen gözümde perdesin,
__Geldim vakti duhâda, Mor eşarplım nerdesin?

Hakan KURTARAN
23.06.2009-Aydın

Yabancı Kelimeler
-------------------------:
1- Etna El- Ard …..Rum Suresi’nin 3. ayetinde, Rumların "Dünya’nın en alçak yerinde" yenildikleri belirtilir. Arapçası "edna el-ard" olan bu ifade, bazı meallerde "yakın bir yer" olarak da tercüme edilir. Ancak bu tercüme, orijinal ifadenin tam karşılığı değil, mecazi bir yorumudur. "Edna" kelimesi Arapça’da "alçak" demek olan "deni" kelimesinden türemiştir ve "en alçak" anlamına gelir. "Ard" ise yeryüzü demektir. Dolayısıyla "edna el-ard" ifadesi de "yeryüzünün en alçak yeri" manasına gelmektedir.
Bizanslıların yenilgiye uğradığı yer olan Lut Gölü (Dead Sea) havzası olduğunu buluruz. Lut Gölü çevresi, deniz seviyesinden 395 metre aşağıda olan yeryüzünün "en alçak" bölgesidir.
2-Türbülans……Türbülans, modern bakış açısı ile her ölçek düzeyinde ortaya çıkan düzensizlik olarak tanımlanır. Türbülans üzerine ilk önemli çalışmalar Andrey Kolmogorov tarafından başlatılmıştır. Ancak Kolmogorov’un önermeleri yeterli olmamıştır. Türbülansa yönelik daha başarılı bir teori ise Lev Landau tarafından 1944 yılında ortaya konabilmiştir.
3-Zahiri …..olduğu gibi görünmeyen, göründüğü gibi olmayan. bir başka ifadeyle aldatıcı görüntü. Tasavvuftan edebiyata kadar hemen her alanda mevcuttur.
4- vakt-i duha..Kuşluk vakti
_____________________________________________________________________
( Mor Eşarplım Nerdesin? başlıklı yazı H.KURTARAN tarafından 4.11.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.