1 Uygun Zaman Ve Uygun Bir Yer
Baharla birlikte meyve ağacında bir çiçek olarak merhaba dedi dünyaya..yağmur gördü,dolu gördü,soğuk gördü,sıcak gördü birçok gece ve gündüz gördü çok çetin mücadeleler verdi ..sonra çıçekten meyveye dönüşmeye başladı ve nihayet olgunlaştı. Olgunlaştı da ne oldu sanki? Olgunlaşmasa daha ağaç ta duracaktı fakat O da iyi değil ki. Çünkü ağaçta durduğu müddetçe 4 mevsimi sürekli yaşayacak.Sıcaklar, soğuklar, rüzgarlar,fırtınalar,yağmurlar görecek buda katlanılacak gibi değil ki..bu yüzden en iyisi bir an önce olgunlaşması lazım. İnsanlarda öyle değilmidir? Çocukken bir an önce büyümek hayallerini gerçekleştirmek istemezlerimi? O da öyle yaptı Zaten, bir an önce olgunlaştı fakat çekirdeğin üzerini kaplayan o lezzetli ve tatlı olan kısmını kim bilir kimler yiyecekti! Derken olgunlaşan meyve ağaçtan koparıldı ve her gün onun ilaçlamasını sulamasını bakımını yapan dostları zannettiği insanlar tarafından yenildi tüketildi çekirdeğide rasgele bir yere atıldı. O zaman anladı ki olgunlaşmakla başkaları tarafından yenilip tüketilmekle iş bitmiyor. Bu sefer çekirdek olarak yani kendi özü olarak macera ve mücadele başlıyor. Yine 4 mevsim devam ediyor..fırtına,rüzgar,yağmur,soğuk,sıcak,gece ve gündüz hepsi devam ediyor.çekirdeğin içinde bir ümit, eğer rüzgar,fırtına onu uygun zamanda uygun bir zemine sürüklerse, uygun toprağıda bulursa kabuğunu kıracak, bu sefer bir meyve olarak değil bir fidan olarak yeşerecek ve feleğin çemberinden geçmiş, tecrübeli bilge bir ağaç olarak, meyve üreterek hayatına devam edecek.işte o çekirdek özünü kaybetmeden daha güzel daha lezzetli daha tatlı meyveler üretebilmek için rüzgarın,fırtınanın o nu uygun bir zamanda uygun bir zemine götürmesini bekliyor......Rabbim herkesi uygun zaman ve uygun zemine getirsin,herkesin gönlüne göre versin...sağlıcakla ve mutlu kalın..

13.08.2001
Hicabi ÇALIŞKAN
( Uygun Zaman Ve Uygun Bir Yer başlıklı yazı HİCABİ tarafından 16.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.