Yüce yaratıcının isteği ile sizin bu dünyaya gelme sebebiniz olan eşlerden erkek olanına Baba denir. Babalar ailesine sahip çıkmak, onları korumak, yeme, giyme ve barınma ihtiyaçlarını karşılamak bunların yanında sizleri eğitmekle sorumludur. Babaların bu görevleri yerine getirirken ihtiyaçları olan parayı elde etmeleri için bir meslekleri ve bu meslekleri icra ettikleri birer işleri vardır. Bu mesleklerin A’ dan Z’ ye binlerce çeşidi vardır. Her biri değişik mesleklere, değişik kazançlara ve değişik makamlara sahip olabilirler. ancak onların eşit oldukları tek şey ise babalık makamıdır.

İnsanlar hayatları boyunca arkadaşlarını hatta eşlerini bile değiştirebilirler ama annelerini, babalarını ve kardeşlerini değiştiremezler. Yani; anne, baba ve çocuklar birbirlerinin vazgeçilemezleridir. Olmazsa olmazlarıdır. onlar birbirilerine kendi isteği ile değil Yüce yaratıcının isteğiyle bağlıdırlar.Bu kutsal insanların yani babaların tamamının ortak bir dileği vardır.Bedeli ne olursa olsun güçlerinin yettiği kadar imkanları ölçüsünde evlatlarını en iyi şekilde yetiştirmek,en iyi şekilde eğitmek ve kendilerinden daha iyi şartlarda, yaşatmak.inancı,Mesleği,kazancı,makamı ahlakı,karakteri ne olursa olsun evlat dediğin zaman akan sular durur seve seve canını verir.Biz evlatlar iste sekte isteme sekte bu durum böyledir.Onların varlığı ve duaları,yanımızda olsun,uzakta olsun daima bize güç vermektedir.fırtınalı havalarda yanaştığımız bir limandır, onlar.soğuk,yağmurlu ve çamurlu günlerde huzur bulduğumuz sıcacık sığınaktır bize onlar.Koca bir ömrü bize adamış bizimle gülmüş bizimle ağlamış,benim ben falanın oğluyum,kızıyım, diyerek gururlandığım gibi oda ben falanın babasıyım diyerek bizimle gururlanmış, hayatta iyi yada kötü ne yaptıysak daima yanı başımızda durmuş bize sahip çıkmış kutsal insanlardır onlar.Çok garip ama onların bu alemden göçtükten sonra ziyaret edilecek bir mezarlarının olması,gece rüyalarımızda bizimle konuşması bile bize güç vermekte,bize bu dünyada yalnız olmadığımızı hissettirmektedir.
Evet dostlar benim babalar gününü sarılarak kutlayacağım hayatta olan bir babam yok.sadece mezarına gidip dua edebileceğim ve nasip olursa rüyamda görüşebileceğim varlığına doyamadığım,yokluğuna ise alışamadığım babam var.sizlerden babası vefat edenlere Allahtan rahmet, sizlere de sabır diliyorum. Babası hayatta olanlara ise şunu öneriyorum bırakın bütün olumsuzlukları ve maddi hediyeleri,gömlekleri,kravatları,parfümleri.v.s v.s. Babanıza en güzel hediye onun elini öpüp kucaklamak ve kulağına iyiki varsın baba, iyiki varsın demenizi istiyorum..inanın bunun karşılığı servetle ölçülemez.Gurbette iseler aynı şeyleri telefonla söyleyelim yaşarken onların kıymetini bilelim.

Sevgi ve sağlıcakla kalın cümlemizin BABALAR GÜNÜ KUTLU OLSUN..

19,06,2009
Hicabi ÇALIŞKAN
( Babalar Gününüz Kutlu Olsun başlıklı yazı HİCABİ tarafından 19.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.