1 Oruç Baba’dan Aforizmalar-2

*-Mantığınla duygularını birbirinden ayrı tut. ”Birlikte olduklarında daha iyi sonuçlar alıyorum” diye düşünme. Çünkü bu durumlarda duygularını öne çıkarman gereken yerde mantığın; mantığını öne çıkarman gereken yerde de duyguların baskın çıkacaktır ve sen her defasında yanlış kararlar veren bir zavallı durumuna düşeceksin.

*-Her “mutluluk” sözcüğü aklına “mutsuzluk” sözcüğünü getiriyorsa, gerçek mutluluk senden çok uzakta demektir.

*-Mutlu olduğunu bazı insanlara asla söyleme, kıskanırlar ve seni mutsuz kılacak bir şeyi hemencecik buluverirler.

*-Dostun geçinen yalakalarını mutlu etmek istiyorsan acılarından söz edebilirsin.

*-Dedikodunun aleyhinde olanlar amma da çok dedikodu yapıyorlar ha…

*-Dedikodu çoğunlukla terapinin yerine geçer.

*-Kadının gölgesi ol, ama arkasındaki gölgesi değil.

*-Bir çılgınlık yaptıktan sonra duyulan pişmanlık en büyük çılgınlıktır.

*-Sevmeyi kimseye öğretemezsin, boşuna çabalama; kini, nefreti ve düşmanlığı ise kolayca öğretirsin, boşuna gerektiğinden fazla çaba harcama.

*-Kadını sır dolu bilinmeyen, gizem dolu bir varlık gibi gösterenlere gülerim; şeytan olduğunu söyleyenlere acırım; bir melek olarak düşünenleri ise çocuk olarak kabul ederim.

*-Aşk, kendisinin dışındaki etkinliklere izin vermeyen bir despottur.

*-Erkeğinin özgür olmasını isteyen kadın var mıdır? ”Ben” mi diyorsun? Hadi canım !…

*-Kabahatleri başkasının üzerine atmakta usta olanlar, hak etmedikleri başarıları benimsemede de aynı ustalığı gösterirler.

*-Saygı, karşımızdakinin kişiliğinin yüceltilmesidir, birçok insan gerçekte bunu hak etmese bile.

*-Yaşarken ölen, daha doğrusu canlı iken ölü özelliği taşıyan insanlar mı var çevrenizde? Matem tutmaya çoktan başlamanız gerekirdi.

*-Ağacı, direği, duvarı olmayan sarmaşık yukarılara tırmanabilir mi? Bunlardan birincisi kadınsa, ikincisi de erkektir.

*-Gerçekten affedebiliyorsan, bilgeliğe eriştin demektir.

*-Herkes iyi ve mükemmel olmayı istiyor; yoksa amacınız dünyayı meleklerle doldurmak mı?

*-Bu dünya iyilerin olduğu kadar kötülerindir de. Lütfen onlara da yer açınız.

*-Sık sık gözyaşı döken insanlar, ruh sağlığınızın iyi olduğundan emin misiniz? Cevabınız “evet” ise, kendinizi kandırıp kandırmadığınızı bir düşünseniz!

*-Zor, olumsuz ya da kötü bir durumla karşılaştığınızda “kader” deyip geçmeyiniz. Evrende her şey sebep-sonuç ilişkisi içinde gerçekleşir. Yaşadığınız bu türden bir olayla ilgili bir tane sebep ya da sonuç bulmaya çalışınız. O zaman göreceksiniz ki “kader” dediğiniz şey o sebep-sonuç bağlantısında gizlidir.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 29.01.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.