-Ne günlere kaldık! Ortalık horozu olmayan çöplükve çöplüğü olmayan horozlarla doldu. Açılım maçılım dedikleri bu idi herhalde!

*

-Kendisini sevmeyen kişi başkasını nasıl sever?

*

-Büyük beyinler her daim görülmez. Bir toplumdabir dönem ortaya çıkarlar, sonra kaybolurlar. Ortaya çıktıkları dönemde onları,bazı toplumlar başa getirirler, bazı toplumlar ise zindanlarda çürütürler.

*

-Sırlarla dolu bir evrende hiçbir sırra vakıf olmadan yaşamak en büyük fakirliktir.

*

-Zaferin kolayının yenilgiden farkı ne?

*

-Politika, yalanın yalan olmadığına kitleleri inandırma sanatıdır.

*

-Harekete geçemiyor musun, el frenin yani korkun çekili olmasın!

*

-Çocuklarınıza ağaca çıkmayı öğretmeden önce, ağaçtannasıl inebileceğini öğretin. İnişler çıkışlardan daha çok hüner ister.

*

-Kadını çözmeye çalışacak kadar aptal değilim. Çünkübuna ömür yetmez.

*

-Kadınlar güçlü erkek isterler, ama kendilerine karşı değil.

*

-Evi terk eden her erkek arkasında acımasız bir kadın bıraktığını düşünür.

*

-Herkes açık sözlü insanları sevdiğini söyler, ama hiç kimse onların sözlerine tahammül edemez.

*

-Ülke savunmasında süngünün çizdiğini kalem; kalemin çizdiğini ise ancak halk siler.

*

-Nasihat etme, küçük küçük hatalar yapmasına izin ver.

*

-Karar vermek hem çok zordur, hem de çok kolaydır. Zorluk ve kolaylık kararların kendimiz için mi, başkaları için mi olduğuna göre değişir.

*

-İyi bir seçim yapabilmen için, kötü seçimin ne olduğunu bilmelisin.

*

-Takdir edilmeye, övülmeye aldırış etmediğin an, başarılarının kendin için olduğunu idrak ettiğin andır.

*

-Bir kahkaha bir dilim pirzola yerine geçermiş. Boşver bunları, ama sen gene de bir kahkaha at. Pirzola değil de bir tas tavuksuyu çorbası yerine geçse bile kazançlısın.

*

-Her şans, fark etmediğimiz bir çalışmamızın ürünüdür.

*

-Büyük olaylar büyük adamları yaratır; büyükadamlar da büyük olayları. Küçük adamlara da büyük olaylar ve büyük adamlarla övünmek, ya da onları kötülemek kalır.

*

-Damla damla akan suyun gücünü küçümseyen kaya oyulduğu zaman gerçeği fark eder, ama artık yapacak bir şey kalmamıştır.

*

-Aklındaki sınırları kaldır. O zaman hayatın baknasıl da değişecektir.

*

-Bilgim bildiğim kadarsa , bilmediğimi nasıl bileceğim?

*

-Bilgi, cehaletin katil çocuğudur.

*

-İyinin ne olduğunu sorgulamaktansa iyiyi yaşamak gerekir.

*

-Kötüler, ahlaksızlar en üst makamlarda diye üzülme. Baksana doğada da en hafif şeyler en üstte. Rüzgar bir kağıt parçasını göklere çıkarıyor, ama demir hep yerde.

*

-“Deniz olmayan yere liman yapanlara, nehir olmayan yere köprü yapanlara” ne denir? Deli mi dediniz?... Haberiniz olsun, siyasetçilere hakaretten yargılanabilirsiniz.

*

-İyi bir makam elde edersen, ya da çok zengin olursan bil ki, akbabalar bile dostun olur. Çünkü onların dirinden de ölünden de elde edebilecekleri bir şey mutlaka vardır. 

**
( Oruç Baba'dan Aforizmalar-8 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 4.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu