*-Ne kadar büyük olursa olsun, her yangını başlatan ufacık bir ateştir.

*-Kendi aklını kullan, ama başkalarının aklını da göz ardı etme.

*-Dostlarından da düşmanlarından da zekanı gizle. Çünkü anlarlarsa dostun düşman, düşmanın da dost olmak isteyebilir. Oysa dost-düşmandan da düşman-dosttan da sana yarar gelmez.

*-Konuşmak için konuşma, çünkü hemen fark edilirsin ve aptal damgası yersin.

*-Herkesin üzerinde anlaştığı bir görüşten kuşku duy; çünkü yanlış olma ihtimali çok yüksektir.

*-Başını eğemediğin kişi senin kölen değildir.

*-Her fırsatta düşüncene yeni bir düşünce aşıla ki kocaman bir bilgi ağacın olsun.

*-Şimdiki zor anların kararı, geleceğin zaferi olabilir.

*-Başkalarının akılsızlığını senin yolunu aydınlatan bir ışık olarak kullan.

*-Yapraklarından daha fazla meyveleri olan ağaçların, dalları bir gün mutlaka kırılır.

*-Deniz, fırtınasız olsaydı deniz sayılır mıydı?

*-Başarının değiştirmediği insana az rastlanır; değiştirdikleri ise her taraftadır.

*-En çok korkulması gereken şey, bir ömür boyu bir şeyin peşinden koşup da o şeyi elde etmektir.

*-Gideceğin yeri kimseye söyleme. Yanılıp da söylersen senden önce oraya varanlar olduğunu gördüğünde de şaşırma.

*-Her savaşın sonunda zafer ya da yenilen bir taraf yoktur. Birçok savaşta, ne yenen ne de yenilen bellidir; ama her iki taraf da zafer kazanmakla övünebilir.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-18 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 14.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.