*-Zorluk cahili bocalatır, korkağı kaçırtır, akıllıya ise çözüm yolu aratır.

*-Düş kurmayı kötü bir şeymiş gibi göstermeye çalışanlar büyük bir hata yapıyorlar. Çünkü her buluş bir insanın düş kurmasından sonra ortaya çıkmıştır.

*-Düşünce tohumların zehirliyse onları ekmekten vaz geç. Hiç olmazsa bir kere daha gözden geçir. Belki de biraz insanlığın hayrına çabalasan, onları sağlıklı tohumlar haline bile getirebilirsin.

*-Bilinç altının gücünü küçümsersen bir gün sana öyle bir oyun oynar ki şaşar kalırsın; çok da abartırsan onun kölesi olursun.

*-Eskiden bu dünyada birçok şey bedavaydı. Şimdi ise su, hava gibi şeyler bile parayla. Ama üzülme hâlâ gülmek bedava.

*-İyiliğin bile fazlası zarardır.

*-Kolay çaktığın çivi, o kadar da kolay çıkar.

*-Güzel olan, iyi olan şeylerin sizin olmasını istemeden önce onları nasıl koruyabileceğinizi düşünmelisiniz. Çünkü onları sizden almak isteyen o kadar çok kişi olacak ki…

*-İntikam duygusu meyve içindeki çürük gibidir. Bir süre sonra tüm benliğimizi çürütür.

*-“İnanıyorum” diyen insan karşısında akıldan, bilimden, felsefeden pek yarar bekleme.

*-Gerçeğin ve doğrunun, yalanı yeneceği görüşüne katılmıyorum. Öyle yalanlar var ki yüzlerce yıl hüküm sürebilmiş.

*-Açlık sınavından başarı ile geçenleri yeryüzünde  korkutacak başka hiçbir sınav yoktur.

*-Temelinde duygu bulunan dostluktansa  temelinde akıl bulunan dostluğu  tercih ederim.

*-Dostun yüreğimize attığı bir çiziğin açacağı yarayı hiçbir düşman silahı açamaz.

*-Bir arkadaşlık ilişkisini dostluğa dönüştürmeden önce iyi düşün. Çünkü dost kazanacağım derken bir arkadaşını kaybedebilirsin.

*-Öyle bir ışığa sahip ol ki; onunla kendini aydınlattığın zaman bile etraf da aydınlansın.

*-Bal çanağın varsa, sineklere karşı önlem almak zorundasın.

*-Sen kendini anlatırken karşındaki seni dinlemedi diye üzülme; çünkü ödeşmiş oldunuz!

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-22 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 2/18/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu