1 Oruç Baba’dan Aforizmalar-27

*-Sokaktaki insanın ne düşündüğünü bilmeyen siyasi liderler, yakın bir gelecekte sokaktaki insan olacaklardır.

*-Fırsat kaçtı diye üzülme, kaçmaz; bir köşeye gizlenir. Aramaya devam et!

*-İşin büyüğü küçüğü olmaz; işin hakkı ile yapılanı ve yapılmayanı vardır.

*-Kendini diğer insanlarla kıyaslarsan mutsuz olabilirsin, başkalarını diğer insanlarla kıyaslarsan o kişiyi kaybedebilirsin.

*-Haksızlıkların artması cesur insan sayısının azaldığını gösterir.

*-İzini takip ettiğin hayvan ise büyük olup olmadığını dikkate almalısın, ama insan ise seni nereye götüreceğine bakmalısın.

*-Fakirlerini zenginleştirmeyi düşünmeyen bir toplum, hem ülkesini hem de zenginlerini tehlikeye atıyor demektir.

*-Yapan için her iş kolaydır; yapamayan içinse her iş zordur.

*-Dostunla dertleş, oynaş; ama asla yapma alış veriş.

*-Bugünkü düşmanın dünkü dostun muydu? Öyleyse bugünkü düşmanın yarınki dostun neden olmasın?

*-Gençlikte dost çoktur; sakın ola ki yaşlanınca da öyle olacak zannetme!..

*-Övgülerini başkaları için cömertçe harcama, birazı sana da gerekebilir.

*-Çok bilmiş geçinenlerin yanından hızla uzaklaşınız. Çünkü onlar freni patlamış bir arabaya benzerler.

*-Bilip de karşındakine anlatamıyorsan, hemencecik kusuru kendinde arama; bir de karşındakine bak.

*-Akıllı insan, “akıllıyım!” diyerek ortalıklarda dolaşmaz.

*-Sahip olduğumuz her şeyde geçmişte yaşamış ve halen yaşamakta olan insanların emeği vardır. O nedenle benim olan her şey, aynı zamanda herkesindir.

*-İnsanı özgürleştiren düşüncedir; köleleştiren de.

*-Güzelliği çalan bir hırsız onu yok pahasına elden çıkarmaya bakar.

*-Hayatın bir şiir mi, bir deneme mi, bir öykü mü? Neden roman olmasını istemiyorsun?

*-Dünyayı benimle paylaşmak istemezsen, benimle yok edeceksin demektir.

*-Sanatçı, bazen bir sanat eseri yarattığının farkında bile olmayabilir.

*-Sabır, gerektiğinde en güçlü korunaktır.

*-Uygar dediğimiz günümüz insanı değil mi doğayı yok eden? Gel de ilkelliği özleme!..

*-Her büyük iş, çok sayıda küçük işten sonra ortaya çıkar. Her büyük başarıyı getiren de önceki küçük başarılardır.

*-Etrafındaki duvarları yıkabilirsin; tabii sonra tekrar örmek istemeyeceksen.

*-Adam düşünmüyor, ama “ben düşüncemden dolayı suçlanıyorum” diyor.

*-Bu güne kadar, bir toplumdaki tüm insanları mutlu kılacak, memnun edecek bir yönetim, bir düzen, ya da bir ideoloji bulunamamıştır.

*-Bir sırrı bir başkasına veren kişi, paylaştığı için kendisini rahatlatabilir; ama karşısındaki insana da ağır bir yük yüklediği için büyük bir kötülük etmiş olur. Sırlarını benimle paylaşan insanlardan o yüzden hep kuşku duydum: “Dost mu, değil mi?” diye.

*-“Öfke baldan tatlıymış”, acı baldan olmalı…

*-Bir toplumda dalkavuklar ne kadar çoğalırsa; sahte kahramanlar da o kadar çoğalır.

*-Erdemli olmaya en çok özenenler, erdemsiz insanlardır.

*-Güzel bir yüze sahip olmak mı istiyorsun? Öyleyse güzel düşün!

*-Diyelim ki çeşitli nedenlerle yarayı deştin,  peki üzerine tuz niye ektin?

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-27 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 23.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.