1 Oruç Baba’dan Aforizmalar-35

*Sakin bir gönüle giren aşk, orada en şiddetli fırtınalar yaratır.

*Yaptığın her gönül, cennete çıkan merdivenin bir basamağıdır.

*Her an evrende sayısız değişme meydana geliyor. Değişen de tekrar tekrar değişiyor. Belki de değişme,  son değişme ile bitecektir. Kıyamet dedikleri bu mu acaba?

*Mutsuzluk günümüz insanları için sıradan bir olay olarak kabul edilmeye başlandı. Bu, insanlığın geleceği açısından en büyük tehdittir.

*Her şeyin hayırlısını mı diliyorsun? Öyle olması için hayırlısıyla çalış.

*Zihin öylesine bir güce sahip ki, iyi kullanılırsa en tehlikeli hastalıkların bile üstesinden gelebilir.

*Mutluluk aranıp da bulunmaz, kendiliğinden de gelip bizi bulmaz. Mutlu olmak için kişinin samimi ve ciddi bir uğraş sergilemesi gerekir.

*Aldatıldın diye üzülme; gelecekteki aldatılma ihtimallerine karşı bu olayı bir sigorta olarak kabul et.

*Eğer beni aynı kişi ikinci kez aldatıyorsa, bana “dünyanın en aptal kişisi” sıfatını verebilirsiniz.

*Aşık, aşkın açtığı yarasının kapanmasını hiç istemez. Çünkü aşk yarası onun kalbinde ölünceye kadar taşıyacağı madalyasıdır.

*Överken dikkatli ol, kötülerken de; severken ölçülü ol, nefret ederken de.

*Bir anlık zevk ya da mutluluk için bir ömrü feda edenlere ne demeli, doğrusu bilemiyorum!

*Devamlı şikayet edenler, yerli yersiz eleştirenler diğer insanlar tarafından sevilmezler; ama gene de bunlardan çekinilir.

*Kuşku, aşk bombasının pimidir ve mutlaka bir şekilde çekilir.

*Tanrım, beni adaletin ayaklar altına alındığı bir toplumdan uzak tut.

*Gerçekten cennete gitmek istiyor musun? Öyleyse daima adil ol.

*Kendi özgürlüğünün sınırlarını bilinçli bir şekilde çizen insan, gerçekten özgür olan insandır.

*Başkaları için kötülük dileyenler, en çok kötülükle karşılaşacak olanlardır. İyilikde de öyle.

*Aşkı algılayacak, yaşayacak ve yaşatacak büyük bir ruh gerek.

*Parasının gücü ile herkesi satın alabileceğini düşünen bir kişinin, köle pazarında dolaşan aptal bir efendiden farkı ne?

*İyi bir insanın yaptığı yanlış bizi neden hayrete düşürüyor? O bir melek değil ki; sadece iyi bir insan…

*Güzellik sadece görülmez; duyulur, tadılır, koklanır ve dokunulur.

*Aşk deniz gibidir. Bazen oldukça sakindir, bazen hafif dalgalıdır, bazen ise gemileri batıracak kadar şiddetlidir.

*En büyük tehlike umudu tükenmiş insanlardan gelir.

*Görmeyen bir göze göstermeye, duymayan bir kulağa duyurmaya, anlamayan bir kafaya anlatmaya boşuna uğraşıp da zamanını kaybetme. Bırak kör, sağır ve beyinsiz kalsın…

*Çocuklarımızdan öğrendiklerimiz, anamızdan babamızdan öğrendiklerimizden daha çoktur.

*Aşk varsa çirkinlik yoktur, kötülük yoktur ve bazen de mantık yoktur.

*Yeter ki iste, aşk hemencecik karşına çıkıverir.

*Sevdiğinde yara açana ben, sevgili diyemem.

*Haksızlığı ve adaletsizliği tercih edenlere en büyük dersi gene hak ve adalet verecektir.

*Sevgi ve şiddet; ateşle barut gibidir. Temas ettiklerinde mutlaka bir şeyleri yok ederler.

*Yalnızlık aşkın nedenidir; ama tek nedeni değildir.

*Başkalarının mutluluğunu alkışlayanlar, kendi mutluluğunuz için neler yapıyorsunuz?

*Sevginin ışığının aydınlatmadığı insanları görmekte de güçlük çekeriz.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-35 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 2.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.