*Adaletin olmadığı yerde korku hakimdir.

*Adil davrandın diye takdir bekleme.

*İnsan yaşantısından ahlâki eylemi çıkarırsanız, geriye kalan sadece güdülerinin yönlendirdiği bir hayvandır.

*Adalet dağıtıcı öncelikle ahlâklı olmalıdır.

*Aşkın kesinlikle iyileştiren ilâcı, başka bir aşktır.

*Yaptığı iyilikleri anlatan kişi, kötülüklerini saklamaya çalışıyor demektir.

*Kınından çıkan bıçak, bir şey kesmeye hazırdır.

*Bilimi, bilimsel sonuçları tekelinde tutup, başkalarını bunlardan yararlandırmayanlar insanlık suçu işlemektedirler.

*”Yarın yaparım” sözü diğer “yarın yaparım” sözlerini söyletir. “Şimdi yaparım” sözü ise kişiyi hep şimdilerde yaşatır.

*Aşk, yoğun bir sis gibidir. Bir çok şeyi görmeyi engeller. Zaten o şeyleri görmeye başladığında da aşk bitti demektir.

*Eyleme geçmeyen söz ve düşünceye değer verme!

*Kendimizi anlatmakta zorlanıyorsak, anlatacak pek bir şeyimiz yok demektir.

*Dalkavukların en çok olduğu dönem, bir ülkenin en kötü idare edildiği dönemdir.

*İyiyi bilmek, kişiyi iyi insan yapmaz.

*Eğri yola girmeyen düz yolun kıymetini bilemez.

*Aşk denizinde boğulmaya gönüllü o kadar çok insan var ki!

*Suçların cezasız kaldığı bir toplum, çöküş sürecine girmiş demektir.

*Gerçeklerden yana ol, gerçekleri savun, gerçekleri anlat; sonuç hayatına da mal olsa bundan vaz geçme!

*Özgür insan doğruyu arar, özgür olmayan insan ise yalanla uyutulur.

*Güzellik görünende mi, yoksa gören gözde mi?

*Güzelliğin düşmanı çoktur.

*Arkana baktın ve seni takip eden olmadığını gördün. Ama gittiğin yolun doğru olduğuna inanıyorsan tek başına gitmeye devam etmelisin.

*Tatmin edilmemiş güdüler, hem kişinin kendisi için hem de diğer insanlar için bir tehlikedir.

*Acı ve mutluluk; aşk hamurunun mayasıdır.

*Başkalarının beğenisini kazanmak için konuşan, yazan, bir eser ortaya koyan kişi kendisini kaybettiğinin farkında değildir.

*Her şeyde kötülük görmeye çalışma, o zaten kendini gösterir.

*Her varlık, bir mucizedir.

*Aşkı bir kere kirletti isen, boşuna onu temizlemek için uğraşma.

*Girdiğin kapıdan çıkmayacağını, çıktığın kapıdan da girmeyeceğini zannetme; çünkü her kapı hem girmek hem de çıkmak içindir.

*Öfkeni yenebiliyorsan, elde ettiğin bu başarı ile övünebilirsin.

*Yanlış inanç… İşte insanlığın en büyük düşmanı!

*İyilik yapmak çok kolaydır, kötülük yapmak ise çok zordur. Ama nedense insanların bazıları gene de zor olanı seçerler.

*Aşk efendiyi de köleyi de, zengini de fakiri de eşit kılar. Çünkü onlar sadece aşıktırlar.

*Kurtarıcı bekleyenler kurtulamayacak olanlardır.

*En çok korkutan, en korkak olandır.

*Aşkın dili şifrelidir, o nedenle bazıları hiç anlamaz.

*Yapılanları onaylamadığı halde, haksızlıklar karşısında susan kişinin; haksızlığı yapandan farkı nerede?

*Bir vatanı en iyi müdafaa edecek olan, asker değil, iyi eğitilmiş vatandaş ordusudur.

*Kahramanlarından vazgeçen bir toplum, her şeyini kaybetmeye de hazır olsun.

*Aşkı ayrılık güçlendirir, ama ayrılığı bitirme gücü veren de aşktır.

*Aşk, gelmeden önce kalbimizin kapısını çalıp bizden izin istemez. Ansızın geliverir ve ansızın da gidiverir.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-38 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 5.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.