1 Çatalcada Tepreç.
    Kırım Türklerinin örf, adet ve geleneklerinin devamlılığını sağlamak eş, dost, yakın akraba ve hemşerilerin bir araya gelerek hasret gidermeleri, gençlerin tanışıp, kaynaşabilmeleri gayesini güden, Hıdrellezden sonra yapılan Bahar şenliklerine, Tatarca da hareket ve kıpırdanma anlamına gelen, Tepreç adı verilmektedir. Kırımda bu şenlikler Hıdrellezden sonraki ilk cuma günü yapılır imiş. Hele hıdrellez cuma gününe rastlaması, o yılın çok uğurlu ve hayırlı olacağı, bereketli ve bolluk içinde geçeçeği kanısını taşırmış.
                                                            ÇATALCA'DA TEPREÇ.
                                  Hıdrellezden sonra yapılan, bahar şenliklerinin adıdır Tepreç,
                                  Haziran başında yapılan bu şenliklerde, sende kendine yer seç.
                                  Eş, dost, tanıdıklarınıda, bu coşkulu şenliklere mutlak davet et,
                                  İhmalkârlık ve vurdumduymazlığında, halinden hiç etme şikâyet.
 
                                Ben geçen yıl ilk kez Tepreç şenliğini, Polatlı Toydemir'de izledim,
                                Şenliğe katılanların, yapılan etkinliklerden memnuniyetini gözledim.
                                 Tepreç şenlikleri eş, dostla buluşup, hasret gidermenin bir yoludur,
                                  Sende tanıdık ve yakınlarınla buluşarak, Tepreç alanlarını doldur.
                                  
                                  Çatalca benim onbeş yıl öğretmenlik yaptığım, çok şirin bir yerdir,
                                   Kırkiki adet köyü vardır, hepside birbirinden düzenli ve güzeldir.
                                     Bendeniz altmışlı yıllarda beş yıl Gökçeali Köyün de çalıştım,
                                  Yetmişli yıllarda da on yıl Muratbey'de çalışıp, oraya çok alıştım.
 
                                      Şu anda emekliyim, fakat Çatalca'dan ilişiğimi kesmiş değilim,
                                 Bir yıldır Çatalca'nın İhsaniye gibi güzel ve doğa harikası köyündeyim.
                                Çatalca'nın her tarafı yeşilliklerle kaplı, burada daha nesini diyebilirim,
                                  Bu coşkulu şenlikleri düzenleyenleri, huzurlarınızda tebrik edebilirim.
 
                                 Çatalca'da bu yılki ikinci Tepreç şenliğini izleyebilirsem, gözüm aydın,
                                   Yukarıda duygu, düşünce, görüş ve bilgileri sunan, Hacı Raif Aydın.
                                                                          07.05.2010                      (Emekli Öğretmen).            
                             
( Çatalcada Tepreç. başlıklı yazı HACI tarafından 16.04.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.