*-En kötü reklam, kişinin kendi aklının reklamını yapmasıdır.

*-Eğer aklını mutlaka satman gerekiyorsa, hiç olmazsa bunu insanlığa yararı dokunacak bir iş için yap.

*-Eğer beni, aynı kişi ikinci kez aldatıyorsa, bana “Dünyanın en aptal kişisi” sıfatını verebilirsiniz.

*-Cesaretin önemli bir kısmı tecrübe, geri kalanı da akıldır.

*-Çözüm üretemeyen bir akıl, işlevlerini kaybetmiş demektir.

*-Akıl aşkı yenemez, zaten yenerse aşk filan da kalmaz!

*-Senin akıllı olduğunu ne zaman onaylarım biliyor musun? Bunu başkalarına belli etmediğin zaman.

*-Akıl bilgi mi yapar, yoksa zaten yapılmış olan bilgileri mi bulur?

*-Başkalarının düşüncelerinden faydalan; ama başkalarının aklını kendi aklınmış gibi kullanmaya kalkma.

*-Akıl bilginin fabrikasıdır, evrendeki her şey de bu fabrikanın hammaddesidir.

*-Uçurumları aşmak için insana kanat değil, akıl gerekir.

*-Akıl, vicdanla işbirliği yaparsa onu yenecek güç yoktur.

*-Mantığınla duygularını birbirinden ayrı tut. ”Birlikte olduklarında daha iyi sonuçlar alıyorum” diye düşünme. Çünkü bu durumlarda duygularını öne çıkarman gereken yerde mantığın; mantığını öne çıkarman gereken yerde de duyguların baskın çıkacaktır ve sen her defasında yanlış kararlar veren bir zavallı durumuna düşeceksin.

*-Akıllı insan, “akıllıyım!” diyerek ortalıklarda dolaşmaz.

*-Ne yap et; ama duygularınla aklını çatıştırma.

*-Akıllı insanları hem severim, hem kıskanırım, hem de onlardan korkarım. Severim çünkü,  insanlık için birçok yararlı şeye onlar sayesinde sahip olduk; kıskanırım çünkü, onların olan şeylere ben de sahip olmak isterim, ama onların o şeyleri bir başkasına kolay kolay vermesinin de mümkün olmadığını bilirim; korkarım çünkü, insan ve insanlık adına birçok felaketin müsebbibi onlardır.

*-Bedeninizi güçlendirmek için nasıl ki egzersiz yapıyorsanız,  zekânız için de yapınız.

*-Başkasının aklını isteyen, bir tane akıllı var mı?

*-Akıllı kişi asla ölümsüzlük istemez. Ölüm bitiş, son gibi algılanırsa da aslında bir yeni başlangıçtır.

*-Aklıma gelen kötü, çirkin, rahatsız edici, olumsuz düşünceleri siyah bir poşete koyuyorum; güzel olan düşünceleri ise bir bahçeye ekip, sevgi ile suluyorum. Bu beni rahatlatıyor, huzur veriyor. Siyah poşettekiler tabi ki tamamen yok olmuyorlar, zaman zaman tekrar ortaya çıkabiliyorlar. Fark ettiğimde onları tekrar yerlerine gönderiyorum. Bahçem ise her geçen gün biraz daha genişliyor.

*-Aklımızdan geçenler suç sayılsaydı, dünyadaki hapishanelerde bir tek kişilik bile boş yer kalmazdı.

*- Aklın işlemediği hiçbir veri, bilgi olarak kabul edilemez.

*-Aklında kötü düşünce barındıran en güzel kadın bile, kısa bir süre sonra çirkin bir cadaloza dönüşür.

*-Aklındaki sınırları kaldır. O zaman hayatın bak nasıl da değişecektir.

*-Aklını sadece kullanmakla kalma; onun imkân ve sınırlarını da tanı. Böylece boyundan büyük işlere kalkışmazsın.

*-Deli ve dâhinin benzeşen tarafları, benzeşmeyen taraflarından daha çoktur; ama buna rağmen aynı şey değildirler.

                                                     ●   ●   ●    

(Ömer Faruk Hüsmüllü'nün yakında basılacak olan Oruç Baba'dan Aforizmalar isimli kitabından alınmıştır...)

( Akıl Üzerine Özlü Sözler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 15.05.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.