Bu çalışma alıntı sözlerden faydalanarak yapılmıştır. Eleştiriye de eleştiri yöneltebileceğimizi anlatmaya çalıştım. Çünkü aynı yere baktığımız halde gördüklerimiz birbirinden farklı olabilir.
***

-İnsanlardan öğreneceğimiz çok şey var. 
-Belki bazılar için doğru söylediğin, ama terbiyesizlerden ne öğrenebiliriz ki? Ben terbiyesiz insanlara çok kızıyorum. 
-Hayır, onlara kızma! Çünkü, ben terbiyeyi, terbiyesizlerden öğrendim. 
**
-Yazdığın şiirlerini tüm çabama rağmen anlayamıyorum. Yoksa onları anlaşılmasınlar diye mi yazdın? 
- Benim çaba göstererek yazdığım şiiri, okurun çaba göstermeden anlamasını istemem.
**
-Bilge olmanın koşullarından birini söyle bana! 
-Söyleyeyim: Bilge, kendini istek ve duygulardan uzak tutmalı, ihtiyaçlarını en aza indirmelidir. 
-İhtiyaçlar azaltılamaz, duygulardan da uzak kalınamaz. Bunu başarabilmek için yaşamı hiçe saymak gerekir … 
-O zaman bilge olmak için uğraşma, git de o doymak bilmeyen mideni tıka basa doldur.
**
-Bilimle ahlakı birbirinden ayırmak gerekir. Bir bilim adamını ahlaksız olduğu için suçlamak yanlıştır. 
- Bilim, ahlaksız bir adamın elinde, kötülük yapmak için güçlü bir silahtır.
**
-Bir arkadaşım, benim yanımda aldığı borcunu sonradan inkar etti. Ben de sesimi çıkarmadım. 
-Neden bildiğin halde doğruyu söylemedin? 
-Çünkü ikisi de arkadaşımdı, birisinin tarafını tutmak istemedim. 
- Bir haksızlık karşısında tarafsızım diyen biri, artık bir taraf olmuştur. 
**
-O cahil kişiyle arkadaşlık yapmasan daha iyi edersin. 
-O cahilse ben de cahilim. Hem biz birbirimize yardım ediyoruz, ne kötülük var bunda? 
-Çünkü, bir kör bir köre yol gösterirse ikisi de çukura yuvarlanır. 
**
-Sende olanları neden başkalarına veriyorsun? Bilgilerin sende kalsa daha iyi olmaz mı? 
- Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla, ışığından bir şey kaybetmez. 
**
-O toplantı beni pek sarmadı .Bir an önce bitmesini istedim hep. 
- Bir resim sergisi, bir köre göre, can sıkıcı bir yerdir. 
( Eleştiriden Eleştiriye-3 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 8.06.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu