Bu çalışma alıntı sözlerden faydalanarak yapılmıştır. Eleştiriye de eleştiri yöneltebileceğimizi anlatmaya çalıştım. Çünkü aynı yere baktığımız halde gördüklerimiz birbirinden farklı olabilir.
***




-Kendi şiirlerim bence en güzeli. 
-Peki, ötekileri gördün mü? 
-Hayır.Buna neden gerek duyayım ki? 
- Bir ressam varmış, kötü horoz resimleri yapar ve uşaklarına, dükkana hiç canlı horoz sokmamalarını sıkı sıkı tembih edermiş. 

**

-Önceleri o benim tutsağımdı. Sonra ise ben de onun… 
-Bir tutsağın boynuna geçirdiğiniz zincirin öteki ucu, kendi boynunuza takılıverir. 

**

-Herkes için tüm şeyler aynı mıdır? 
-Hayır. Çünkü birine göre adaletli olan şey, diğerine göre haksızlıktır; birine göre güzel olan, diğerine göre çirkindir; birine göre bilgelik olan, diğerine göre çılgınlıktır. 

**

-Büyük adamlar, büyük anıt mı dikerler? 
- Büyük anıtları diken her zaman boş böbürlenme duygusu olmuştur. İnsanlar, o güzelim Bâbil Kulesi’ni de böbürlenmek için yapmışlar. 

**

-Görünüşü sıradan bir insan gibiydi, ama olağanüstü işler başardı. 
- Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk zanneder. 

**

-Bana yaptıklarını fazlasıyla ödeyecek. Onun için çıkaracağım söylentilere herkes inanacak. 
-Çamur atma; hedefini şaşırır, kirli ellerinle kalıverirsin. 

** 

-O kadar iyi bir insan ki herkese iyilik yapmaya çalışıyor.Yüzündeki ışık tüm karanlığı aydınlatıyor. 
- Gül sunan bir elde daima bir miktar gül kokusu kalır. 

**

-O kadar çok acıkmıştım ki hiç doymayacağım sandım, ama biraz yeyince yanıldığımı anladım. 
- Deve yükü aş olsa, aça az görünür. 

** 

-Eserleri şahane, ama gece gündüz çalışıyor. İnsan içine çıkmayı bile unuttu. 
- Devler gibi eserler bırakmak için, karıncalar gibi çalışmak lazım. 
( Eleştiriden Eleştiriye-4 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 6/9/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu