Bayramlar günahlardan arındırıp, kötü alışkıanlıklardan uzaklaştıran mutluluk, sevinç ve neşenin bir arada yaşandığı çok güzel günlerdir. Fakat çağımızda bu özellikler neredeyse ortadan kalkma noktasına gelmiştir.  Şimdi ne acıdır ki, Bayram demek tatil demek anlamına gelmeye başladı. Hele büyük şehirler bayramlarda tamamen boşalıp, hayalet şehirler haline dönüşüyor. İşyerini kapatanlar tatil beldelerine akın ediyorlar. İşte bu çarpıklıkları satırlara dökerek, şiirle ifade etmeye çalışacağım.
                                                                 BAYRAMLAR.
                             Nerede kaldı? O coşkulu ve neşeyle kutlanan, eski bayramlar,
                             Günümüzde tersine döndü, hepte değişti o güzelim kavramlar.
                             Şimdi bayramlar tatile dönüştü, gaye evlerden uzaklaşmaktır,
                             İnsanların amacı kendini, hemen bir dinlence yerine atmaktır.
 
                             Bizden sonrakiler bu bayramları da, arar duruma geleceklerdir,
                             Böyle giderse endişem odur ki, bayramı yaşayanlar eksilecektir.
                             Bu durumlara düşmemek için, ebeveynlere sorumluluk düşüyor,
                            Yeni nesillere bayramın önemini, yaşayarak öğretmek gerekiyor.
 
                             Yüce milletimiz gösterdiği çabalarla, bunun önlemini alacaktır,
                             Eğer gerekli önlemler alınmazsa, bu günler de aranır olacaktır.
                             Ümidimi yitirmedim, iman gücü bizleri doğru yola çıkaracaktır,
                            Allah'ın yardımıyla, milletimiz özbenliğinden uzaklaşmayacaktır.
 
                       Müslümanların iki dini bayramı vardır, Ramazan bizi günahtan arındırır,
                      Kurban Allah'a şükür olarak, zenginler yoksulları gözetip onları barındırır.
                      Ne mutlu bizlere ki, Müslüman anne ve babalardan doğduk, gözümüz aydın,
                       Yukarıdaki dizeleri samimice ve içtenlikle izaha çalışan, Hacı Raif Aydın.
                                                                     26.haziran.2012                                                       
( Bayramlar. başlıklı yazı HACI tarafından 26.06.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.